arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۲ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵
قائم مقام وزیر کشور:

استان‌ها صاحب خانه احزاب شدند/ دولت به دنبال ایجاد نشاط سیاسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام وزیر کشور از تشکیل خانه احزاب در استان ها خبر داد و گفت: تا کنون در چندین استان این خانه با وجود حزب‌های اصلاح طلب، اصول‌گرا و مستقل تشکیل شده است.

محمدحسین مقیمی شامگاه  یکشنبه در نشستی با جمعی از احزاب، تشکل ها و فعالان سیاسی استان سمنان در محل استانداری ضمن بیان اینکه خانه احزاب یک تشکل صنفی است، بیان داشت: اداره این خانه به صورت نوبتی است.

وی با تاکید بر اینکه احزاب از حالا باید مردم را برای انتخابات آماده کنند، افزود: در خصوص دولت هر نقدی است بازگو کنید چون موجب اصلاح امور و بهتر شدن کارها می شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه احزاب برای مردم باید الگو، چراغ راه و راهنما باشند، گفت: احزاب باید مردم را آگاه کنند.

مقیمی با اشاره به این مطلب که دولت یازدهم خود را  موظف می داند به نقدهای منصفانه پاسخ دهد، گفت: کشور برای ادامه کار و پیشرفت به دیدگاه‌ها و نظرات احزاب نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز عملکرد دولت را نقد کنیم حتما در آینده مشکلات ما کمتر خواهند بود، اظهار داشت: دولت در این مدت تمام تلاش خود را برای ایجاد نشاط سیاسی در کشور انجام داده است.

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر اینکه فضای آزادی بیان برای مردم مهیا شده است، از احزاب خواستار ارائه و پیشنهاد برنامه انسجام یافته شد تا با این مهم نقش خود را در پیشرفت دولت یازدهم داشته باشند و در این زمینه گام بردارند.

مقیمی با اشاره به این مطلب که بیش از 12 هزار نفر به عنوان نامزد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی وارد صحنه شدند، عنوان کرد: این اعتماد مردم به دولت یازدهم را نشان داد.

 وی با تاکید بر اینکه تشکل‌های مردم نهاد موجب کاهش آسیب های اجتماعی در زمینه های متعدد سیاسی، اجتماعی و ... می شوند، خاطر نشان کرد: برای کاهش بیکاری، فقر، اعتیاد، طلاق و ... به تلاش احزاب سیاسی بدون وابستگی به جریان خاص نیاز داریم.

در خاتمه برخی فعالان سیاسی استان سمنان و نمایندگان تشکل‌ها و احزاب، نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان