arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵

معاون کلینتون و ترامپ مناظره برگزار می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون های «هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ» نامزد های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بامداد روز چهارشنبه (به وقت تهران) در نخستین و تنها مناظره انتخاباتی خود حضور خواهند یافت.

به گزارش  تارنمای خبری پولیتیکو، این مناظره ساعت 21 روز سه شنبه پیش رو به وقت آمریکا (04:30 چهارشنبه به وقت تهران) آغاز خواهد شد و 90 دقیقه متوالی به طول خواهد انجامید. مکان مناظره دانشگاه لانگ وود در شهر فارم ویل ایالت ویرجینیا است.

مناظره کنندگان چه کسانی هستند؟
«تیم کین» سناتور ایالت ویرجینیا و معاون هیلاری کلینتون (نامزد حزب دمکرات) با «مایک پنس» فرماندار ایالت ایندیانا و معاون دونالد ترامپ (نامزد حزب جمهوریخواه) به مناظره خواهد نشست.
پنس برای نخستین بار است که به فرمانداری ایالت ایندیانا منصوب شده و سابقه بیش از یک دهه فعالیت در سنای آمریکا را دارد.
کین هم رئیس سابق کمیته بین المللی حزب دمکرات و سناتور فعلی است که سابقه فعالیت به عنوان فرماندار ایالت ویرجینیا و شهردار ریچموند، مرکز این ایالت را هم در کارنامه دارد.

 مجری مناظره چه کسی است؟
خانم «ایلِین کیسانو» از شبکه CBS News تنها مجری مناظره روز چهارشنبه است. وی در سال جاری به پوشش خبری تحولات انتخاباتی مرتبط با احزاب آمریکا از جمله دو همایش ملی حزب دمکرات و جمهوریخواه پرداخته است. کیسانو که اصلیتی فیلیپینی دارد، نخستین مجری آسیایی - آمریکایی مناظره های انتخابات ریاست جمهوری است.

 ساز و کار مناظره به چه صورت است؟
مناظره در 9 بخش 10 دقیقه ای برگزار خواهد شد. مجری مناظره هر بخش را با یک پرسش آغاز می کند و شرکت کنندگان هر یک دو دقیقه فرصت دارند تا به این پرسش پاسخ دهند. زمان باقی مانده برای بسط موضوع مطرح شده استفاده خواهد شد.

 موضوع بحث چه خواهد بود؟
سوال های مناظره از قبل اعلام نخواهد شد. کین امیدوار است تا عملکرد کلینتون در نخستین مناظره انتخاباتی را توسعه و محوریت بحث را به سمت نقاط ضعف ترامپ سوق دهد.
در مقابل پنس هم به دنبال تثبیت صلاحیت خود به عنوان نامزد معاونت انتخابات ریاست جمهوری، تشریح دیدگاه های سیاسی نامزد حزب و جلب توجه عموم به حواشی پیرامون فعالیت های سیاسی کلینتون است.

 پر بیننده ترین مناظره مشابه مربوط به چه زمانی است؟
با استناد به نظام رتبه بندی نیلسن، مناظره «جو بایدن» معاون باراک اوباما (نامزد وقت حزب دمکرات) و «سارا پالین» معاون وقت جان مک کین (نامزد وقت حزب جمهوریخواه) در سال 2008 بالغ بر 69 میلیون و 900 هزار بیننده داشته و به عنوان پربیننده ترین مناظره معاون های نامزد های انتخاباتی شناخته شده است.
مناظره هفته گذشته دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون با کسب 84 میلیون بیننده رکورد دار است. مناظره بعدی نامزد های انتخابات آمریکا برای 19 اکتبر (28 مهر) برنامه ریزی شده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: نامزد ، حزب
نظرات بینندگان