arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۶۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۰

کار حاجی بابایی هم مثل کار مشایی است

عضو ناظر مجلس در شورای عالی آموزش وپرورش درباره تاسیس دانشگاه بین‌المللی ایرانیان گفت: مسائل مهمتری همچون تربیت مدرسین در دانشگاه و یا طرح حجاب و عفاف در دانشگاه ها وجود دارد که به آنها پرداخته نمی‌شود اما این مساله که هنوز نه به دار است نه به بار؛ در یک جلسه، سه ساعت وقت کمیسیون را می‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو ناظر مجلس در شورای عالی آموزش وپرورش درباره تاسیس دانشگاه بین‌المللی ایرانیان گفت: مسائل مهمتری همچون تربیت مدرسین در دانشگاه و یا طرح حجاب و عفاف در دانشگاه ها وجود دارد که به آنها پرداخته نمی‌شود اما این مساله که هنوز نه به دار است نه به بار؛ در یک جلسه، سه ساعت وقت کمیسیون را می‌گیرد.

به گزارش انتخاب،"علی کریمی فیروزجایی"  در خصوص ضرورت تاسیس دانشگاه بین المللی ایرانیان گفت: بحث تاسیس این دانشگاه در حد یک موافقت اصولی است و تنها یک برگه کاغذ صادر شده است، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  بر ضرورت تاسیس این دانشگاه تاکید داد اما افرادی که به عنوان هیات موسس معرفی شدند بحث برانگیز شده است .

نماینده مردم بابل د رمجلس ادامه داد: با بیان اینکه تاسیس دانشگاه بین المللی ایرانیان دستاویزی برا ی حمله به دولت شده است گفت: مسائل مهمتری همچون تربیت مدرسین در دانشگاه و یا طرح حجاب و عفاف در دانشگاه ها وجود دارد که به آنها پرداخته نمی شود اما  این مساله که هنوز نه به دار است نه به بار سه ساعت وقت کمیسیون را می گیرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: این یک جنگ روانی برای تخریب دولت است، باید مسائل را اصلی و فرعی کرد، مگر جاسبی در دانشگاه آزاد کم فساد دارد، چرا هیچ وقت به کمیسیون آموزش نیامده است تا پاسخگو باشد؟

کریمی خاطر نشان کرد: البته اینکه بخواهند از دانشگاه بین‌المللی ایرانیان یک کانون سیاسی برای پیگیری اهداف خود بسازیم محکوم و مطرود است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ورود مشایی به بسیاری از مسائل را به خاطر جنبه تبلیغاتی آن دانست و گفت: افراد مسئول زیادی هستند که از فرصت ها و ظرفیت‌هایی که دراختیار دارند برا ی تبلیغ خود استفاده می کنند.

وی ادامه داد: آموزش و پروش نیز گرفتار چنین مباحثی شده است، وزیر آموزش و پرورش درابتدای کار خود عملکرد خوبی داشت اما الان از هر موقعیتی برای مطرح کردن خود استفاده می کند .

کریمی با بیان اینکه تربیت نسل نوجوان و جوان که اصلی ترین ماموریت آموزش و پروش است نادیده انگاشته شده گفت: اگر قرار باشد حاجی بابایی از آموزش و پرورش به عنوان سکوی پرتابی برای آینده خود و مطرح شدن استفاده کند آموزش و پرورش را به بیراهه می برد.

وی تاکید کرد:نشست ها و سخنرانی های حاجی بابایی در آموزش و پرورش و تلویزیون و ورود ایشان به مباحثی که هیچ ربطی به حوزه آموزش ندارد بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد همانگونه که مشایی از ظرفیت هایی که در اختیار دارد برا ی مطرح شدن به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری استفاده می کند کار حاجی بابایی هم همانگونه است .

کریمی در ادامه به بحث تحصیل دانشجویان در دانشگاه های خارج از کشور که از نظر علمی در سطح پایین قرار دارند پرداخت و گفت :این موضوع در کمیسیون آموزش در حال بررسی است و سیاست وزارت علوم باید بر فرام کردن شرایط ادامه تحصیل دانشجویان در داخل کشور باشد.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: تراز علمی دانشگاه های خارج از کشور در وزارت علوم موجود است و تراز بسیاری از این دانشگاه ها از سطح علمی دانشگاه های داخلی پایین تر است وهیچ تضمینی برای پذیرفته شدن مدرک تحصیلی کسانی که در این دانشگاه های تحصیل کرده اند وجود ندارد.

وی متذکر شد: در اعزام دانشجو به خارج از کشو رباید مراقب تبعات فرهنگی و اجتماعی این کار بود، معمولا دانشجویانی که برای تحصیل به خارج از کشور می روند به خاطر شرایط متفاوت فرهنگی آن کشور ها با ایران ،تبعات زیان بار اجتماعی را به با خود به همراه می آورند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
2
1
آقای نماینده ناراحتی از اینکه فرد لایقی مثل آقای حاجی بابایی رییس جمهور شود
فرهنگی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
1
0
بی لیاقت ترین فرد درآموزش پرورش همین آقای حاجی بابایی است من خودم فرهنگی هستم . فرهنگیا به خونش تشنن.الان سایت آموزش و پرورش را نگاه کنید از هر 10خبر9تاش مربوط به آقای حاجی بابایی است پس بی ربط نگفته این نماینده مجلس.
معلم مرد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
0
0
به منظور احساس امنیت بیشتردختران درمدارس راهنمایی و دبیرستان امسال درتمامی مدارس دخترانه این شهرستان از وجود معلمان زن استفاده می شود. رمضان براری رییس اداره آموزش و پرورش بابل
واقعا برای رییس این اداره متاسفیم که وجود معلمان مرد را موجب ناامنی برای دانش آموزان دختر شهرمان می داند . یعنی این 30 سال ناامنی کل شهر فقط بخاطر معلمان مرد بوده است . یعنی هیچ کس پیگیر این توهین بزرگ به معلمان مرد در آموزش و پرورش بابل نیست ؟
نظرات بینندگان