arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵

احضار مدیرکل ارشاد قم توسط آیت الله مکارم + جزئیات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: تصور من این است که وزارت ارشاد گرفتار یک سلسله محاسبات نادرست از وضع جامعه شده و گمان می کند این کارها به نفع دولت است، در حالی که آثار سوءاش روز به روز آشکارتر می‌شود.

به گزارش انتخاب، پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم شیرازی در مطلبی نوشت: به دنبال جریان اجرای کنسرت در قم با حواشی زشت و نگران‌کننده‌ای که داشت، آیت‌الله مکارم شیرازی، مدیرکل ارشاد قم را احضار و ضمن اعتراض به این جریان از وی توضیح خواست که پاسخ‌ها قانع کننده نبود. هرچند وی ضمن عذرخواهی تصریح کرد که هرگز این گونه برنامه‌ها تکرار نخواهد شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: گویا وزارت ارشاد اجرای کنسرت را در همه شهرها و حتی در قم که قداست خاص آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست با آن حواشیِ زننده از واجب‌ترین واجبات خود می‌شمرد که این همه روی آن پافشاری و سرمایه‌گذاری می‌کنند و توجه ندارند که این کار موجب تضعیف دولت و فاصله گرفتن از مراجع دینی و آثار نامطلوب در برنامه‌های آینده خواهد داشت.

این مرجع تقلید اظهار کرد: تصور من این است که وزارت ارشاد گرفتار یک سلسله محاسبات نادرست از وضع جامعه شده و گمان می‌کند این کارها به نفع دولت است، در حالی که آثار سوءاش روز به روز آشکارتر می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشت: اگر بنا است برنامه‌هایی برای شادی جوانان اجرا شود، می‌توان با هماهنگی خبرگان از حوزه علمیه برنامه‌هایی خالی از هرگونه مسائل خلاف شرع و هماهنگ با فرهنگ اسلامی تنظیم کرد، نه اینکه چشم و گوش بسته دنبال فرهنگ‌های غربی افتاد.

وی همچنین گفت: متاسفانه وزارت ارشاد نه تنها در اینجا به بیراهه می‌رود، در موارد مختلف دیگری نیز نشانه‌های آن دیده می‌شود، امیدواریم بیدار شوند و به راه برگردند.
نظرات بینندگان