arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۰

تنديس بحث برانگيز مسيح در پرو پرده برداري شد

روز جمعه یک مجسمه بحث برانگیز از عیسی مسیح (ع) شبیه به مجسمه ای که در برزیل وجود دارد،در لیما پایتخت پرو روی تپه ای مشرف به اقیانوس آرام پرده برداری شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نصب یک تندیس از حضرت عیسی مسیح (ع) در پرو بحث برانگیز شده است.

به گزارش انتخاب، روز جمعه یک مجسمه بحث برانگیز از عیسی مسیح (ع) شبیه به مجسمه ای که در برزیل وجود دارد،در لیما پایتخت پرو روی تپه ای مشرف به اقیانوس آرام پرده برداری شد.

مسئولان این کشور ازجمله آلن گارسیا رئیس جمهور که قرار است بزودی مسند قدرت را ترک کند،در مراسم افتتاح حضور داشتند.این مجسمه به سبب شباهتش با مجسمه معروف مسیح در ریو دو ژانیرو بحث برانگیز شده است.

شهردار لیما از این طرح انتقاد کرده و گفته است مجسمه اورجینال نیست.این مجسمه هدیه ای از سوی یک شرکت برزیلی بوده است و گارسیا خود نیز بخشی از پول آن را تامین کرده است.تندیس مذکور هشتصد و پنجاه هزار دلار امریکا هزینه در بر داشته است.

مسئولان شهری لیما که در خصوص طرح نصب چنین مجسمه ای اصلا طرف مشورت رئیس جمهور قرار نگرفته اند،باید هزینه های نگهداری آن را نیز پرداخت کنند. مورخانا و کارشناسان شهری و هنرمندان محلی نیز به شدت از این طرح انتقاد کرده اند.کارشناسان شهری می گویند،تندیس که بیست و شش نور رنگی در شب دارد،تاثیر منفی بر سواحل پایتخت خواهد داشت.

هنرمندان نیز می گویند این کار ارزش هنری ندارد زیرا نسخه ای برداشت شده از تندیس معروف ریو دو ژانیروست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
0
2
اونجا مجسمه مي گذارن و بحث مي شه
اينجا مي دزدند و خراب مي كنند هیچكس نمي تونه حرفي بزنه
نظرات بینندگان