arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵

رئیس پدافند غیرعامل: عربستان تهدیدها علیه کشورمان را افزایش داده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اقدامات عربستان در مقابله با جمهوری اسلامی ایران گفت: این کشور درصدد ایجاد زیرساخت های لازم برای تهدید سایبری علیه ماست.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار غلامرضا جلالی در مراسم افتتاحیه کنفرانس پدافند غیرعامل و توسعه پایدار که در وزارت کشور برگزار شد، افزود: باید عنصر تهدید به اصول نظام مهندسی کشور افزوده شود تا کمترین خسارت متوجه طرح ها شود.

وی گفت: برنامه های پیشرفت همواره باید امنیت زا باشد اما متاسفانه با شتاب زدگی ایجاد شده در اجرای برنامه ها، شهرها و صنایع بدون نقشه جامع و تامین زیرساخت ها توسعه یافت.

سردار جلالی با بیان اینکه تهدیدهای انسان ساخت طبیعی است گفت: تهدیدهای انسان ساخت تهدیدهایی همراه با کینه، دانش و برنامه ریزی که مقابله با آن راهکارهای خاصی دارد اما تهدیدهای طبیعی با توجه به آنکه همواره به یک شکل و در انواع مختلف وجود داشته تغییری نمی کند و مقابله با آن راه های مشخصی دارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عوامل اجرای تهدیدهای انسان ساخت را در حال حاضر امریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان برشمرد و افزود: در حال حاضر عربستان سعودی با انباشت انواع سلاح ، تهدیدها علیه کشورمان را افزایش داده است.

سردار جلالی افزود: منطقه رویارویی ما با عربستان خلیج فارس است که از بین رفتن امنیت آن امنیت منطقه را تهدید و منافع دنیا را به خطر می اندازد بر این اساس قرار گرفتن در این منطقه امتیازی برای ما محسوب می شود.

وی گفت: در برابر تهدیدها همواره باید تصویری از قدرت ما در ذهن دشمن باشد.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی عربستان برای تهدید امنیت ملی در کشور ما افزود: عربستان در حوزه اقتصادی و با پایین آوردن قیمت نفت سعی در مبارزه اقتصادی با ما داشت.

سردار جلالی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت نفت در حفظ سقف تولید گفت: این اقدامات مقابل توسعه عربستان صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات عربستان در مقابله با جمهوری اسلامی ایران افزود: این کشور در صدد ایجاد زیرساخت های لازم برای تهدید سایبری علیه ماست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در جنگ سایبری مفاهیم جدیدی از جنگ در حال تولید است و از آنجاییکه تهدیدها در این حوزه پویا ، دانش پایه و متغیر است باید راهکارهای مناسب اندیشده شود.
نظرات بینندگان