arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵

کاهش آمار طلاق در استان تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار تهران با اشاره به ارائه گزارش توسط دستگاه‌های ذیربط در جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان تهران گفت: در شش ماهه نخست امسال نسبت به زمان مشابه در سال 94 آمار طلاق در سطح استان تهران کاهش پیدا کرده است.

سید حسین هاشمی با اشاره به بررسی موضوع حاشیه نشینی و سکونت‌گاه‌های غیر مجاز به عنوان یکی دیگر از دستور کارهای جلسه شورای اجتماعی استان گفت: در خصوص تعیین سکونت‌گاه‌های غیر مجاز در استان تهران در این جلسه گزارشی ارائه شد و در خصوص ساماندهی و هویت دادن به این سکونت‌گاه‌های غیر مجاز راهکارهایی ارائه و مقرر شد این بحث به عنوان یکی از اولویت‌های استان تهران تعیین شود و توسط اداره کل شهرسازی استان تهران پیگیری شود.

وی افزود: در این جلسه نیروی انتظامی نیز گزارشی از مقابله با انواع آسیب‌های موجود در سطح شهر تهران ارائه کرد که خوشبختانه کلیه آمارها از جمله سرقت و شرارت در سطح استان تهران کاهش پیدا کرده است.

هاشمی با اشاره به انسجام دستگاه‌های ذیربط در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: خوشبختانه انسجام خوبی میان دستگاه‌های ذیربط در امر مقابله با آسیب های اجتماعی شکل گرفته که کاهش آمارها نیز نتیجه ایجاد این انسجام بوده است. امیدواریم در گزارشی که باید به مقام معظم رهبری ارائه شود در خصوص استان تهران نیز بتوانیم گزارش قابل قبولی ارائه کنیم.

استاندار تهران درباره نشست‌های زمین به صورت پی در پی در سطح استان تهران و تشکیل جلسه‌ای در همین خصوص در وزارت کشور اظهار کرد: جلسه‌ای با حضور وزیر کشور تشکیل داده شد و دستگاه‌های ذیربط و اساتید دانشگاه بحث‌های مختلفی را مطرح کردند و پیشنهادات و راهکارها نیز ارائه شد که پس از تصویب توسط وزارت کشور ابلاغ خواهد شد.

وی به کاهش سطح آبهای زیرزمینی و احیای منابع زیرزمینی برای جلوگیری از این نشست‌ها اشاره کرد و افزود: موضوعات مختلفی در خصوص علت وقوع نشست زمین مطرح است که از جمله آنها بسته شدن چاه‌های غیر مجاز و نظارت بر مصرف چاه‌های مجوز دار از راهکارهای پیشنهاد شده در این جلسه بود.

وی به استفاده از آبیاری تحت فشار به عنوان راهکار دیگر اشاره کرد و افزود: در ابتدای دولت یازدهم 29 هزار هکتار از زمین‌های زراعی سطح استان تهران تحت پوشش آبیاری تحت فشار بوده که امسال این میزان به 50 هزار هکتار افزایش پیدا کرد و امیدواریم در سال آینده مساحت زمین‌های زراعی تحت پوشش آبیاری قطره‌ای به 60 هزار هکتار برسد. بی تردید این موضوع کمک خواهد کرد که از منابع آبی به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود.

تمهیدات استانداری برای بازی تیم ایران و کره در تاسوعای حسینی

استاندار تهران  درباره برگزاری دیدار فوتبال میان تیم‌های ملی ایران و کره در روز تاسوعای حسینی گفت: زمان این بازی در جدول فیفا ثبت شده و این برنامه ریزی نیز از قبل اعلام شده بوده و امکان تغییر آن نیز دشوار است.

وی افزود: در گذشته نیز سابقه برگزاری دیدار فوتبال در ایام سوگواری را داشته‌ایم که اتفاقا عزاداری باشکوهی در ورزشگاه آزادی توسط مردم شکل گرفته است. برای دیدار تیم‌های ملی ایران و کره نیز تمهیدات لازم پیش بینی شده تا عزاداری باشکوهی در ورزشگاه انجام شود.

وی تاکید کرد: مردم نیز حتما مراعات شئونات این ایام را خواهند کرد و مانند سایر مراسم‌ها مانند عید نوروز که با ایام سوگواری مصادف شده رعایت شئونات این ایام را خواهند کرد.

وی ادامه داد: امیدوار بودیم زمان بازی رفت تیم ملی کشورمان با تیم ملی کره با زمان برگشت این بازی که در کره انجام می‌شود جابجا شود که ظاهرا این امر نیز محقق نشد؛ لذا تمام تمهیدات اندیشیده شده تا شئونات ایام سوگواری اباعبدالله الحسین انجام شود تا مراسم سوگواری مناسبی در ورزشگاه آزادی داشته باشیم.

استاندار تهران تاکید کرد: قطعا برگزار نشدن این بازی کار را برای تیم ملی کشورمان بسیار سخت و سنگین می‌کند و عملا تیم ملی کشورمان حذف خواهد شد. لذا در گذشته تجربه برگزاری مسابقات مشابه در ایام سوگواری را داشته‌ایم و امیدواریم در روز تاسوعای حسینی نیز مردم ضمن رعایت شئونات این روز، عزاداری مناسبی را در ورزشگاه آزادی شکل دهند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان