arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵

حرکت ناوهای آمریکایی به سوی آبهای ساحلی یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقامات رسمی وزارت دفاع آمریکا فاش کردند که به دنبال غرق شدن یکی ازکشتی های امارات متحده عربی دراثر حملات موشکی نیروهای انصارالله، پنتاگون سه کشتی جنگی این کشور را راهی آب های جنوب یمن کرده است.

دو تن ازمقامات رسمی وزارت دفاع آمریکا روزدوشنبه به شبکه خبری فاکس نیوز اطلاع دادند که بدنبال حملات روزشنبه نیروهای انصارالله که به غرق شدن یکی از کشتی های اماراتی منجر شد واشنگتن سه کشتی جنگی خود را به منظور محافظت از کشتی های امارات راهی بخش جنوبی باب المندب در سواحل یمن کرده است

الجزیره با انتشار گزارش مربوط به این حمله در روزشنبه مدعی شد که موشک های مورد استفاده در این حملات از سوی ایران دراختیار نیروهای انصارالله قرار گرفته اما اطلاعات موثق و روشنی درمورد نوع این موشک ها منتشرنکرده است.

براساس گفته های این دومقام وزارت دفاع آمریکا،کشتی های موسوم به 'یو اس اس میسون' و 'یو اس اس نیچه' وزارت دفاع آمریکا به موشک های هدایت شونده 'تاماهاک' و موشک های ضد ناوگان' هارپون' مجهز هستند و بر روی عرشه آن ها سلاح های خودکار با کالیبر بالا نیز نصب و مستقر شده است.

مقامات مذکور اطلاع داده اند که سومین کشتی اعزامی پنتاگون به نزدیکی های خلیج عدن کشتی موسوم به 'یو اس اس پونس' است که با خود نیروهای ویژه آمریکایی را حمل می کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان