arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۸ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵

محسن رضایی: عربستان، به قول عوام، دم درآورده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آل سعود به خط مقدم آمده و سیاست ویرانی از نیل تا فرات را پی می‌گیرد و می‌خواهند در کانون جهان اسلام این فتنه را برپا کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز(دوشنبه 12 مهرماه) در جمع فرماندهان سپاه پاسداران استان فارس با تسلیت ایام شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، اظهار کرد: استان فارس، هم در انقلاب سهم بسیار بزرگی داشته و هم در دفاع مقدس. خیلی‌ها باور نمی‌کردند که از استانی که معروف به هنر و شعر است، چنان بلبلان آسمانی پر بکشند. تیپ 33 المهدی، لشکر فجر، جهاد و تیپ مهندسی از این استان برخاستند و اسلام را در یک شرایط حساس یاری کردند. سرداران بزرگی از این استان برخاستند که حالا برخی از ایشان در ظاهر بازنشسته شده‌اند، درحالی‌که همچنان پای این انقلاب و اسلام و قرآن هستند.

وی افزود: وجود این پاسداران استان را به ذخیره‌ای برای انقلاب و کشور تبدیل کرد و ان‌شاء‌الله در آینده نیز به رسالت خود عمل خواهند کرد. انقلاب پس از سقوط شاه و دفاع پس از سقوط صدام پایان نیافته است. انقلاب اسلامی یک انقلاب حسینی و جنگ ما هم یک جنگ حسینی بود. کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا یک تفسیرش همین است که جهاد ادامه دارد.

سرلشکر رضایی با بیان اینکه عده‌ای بعد از سقوط شاه از پای ننشستند و قدرت را به‌جای انقلاب نشاندند و بعدازآن بر سر قدرت به نزاع پرداختند، خاطرنشان کرد: انقلاب ما یک انقلاب حسینی بود، یعنی قیام حق علیه باطل؛ دفاع ما نیز محدود به بیرون کردن صدام نبوده است. این شعار «کربلا ما می‌آییم» فلسفه ما بوده و هست. دفاع ما یک دفاع حسینی بوده و انقلاب و دفاع در این کشور زنده است. دفاع ما فقط در برابر صدام نبود. آن‌هایی که پشت سر صدام بودند تمام نشده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: شوروی تمام شد، ولی آمریکا و انگلیس که هنوز هستند و به دشمنی با ایران ادامه می‌دهند. وهابیت، که میلیاردها دلار به صدام کمک کرد، همچنان هست و تازه علیه ما به میدان آمده است. انقلاب اسلامی ریشه و مایه در نهضت اباعبدالله الحسین(ع) دارد و انقلاب ما هم انقلاب حق علیه باطل است. این دو ادامه دارد چون دشمنان و طاغوت‌ها ما را رها نکرده‌اند. نمی‌شود انقلاب را به بزرگداشت 22 بهمن محدود کنیم و دیگر کاری به کار آن نداشته باشیم. چیزی بدتر از شاه را برای ما خواهند آورد تا از تکرار انقلاب جلوگیری شود. می‌خواهند ما دست از دین خود بکشیم و سنگرها و مساجد را تحویل بدهیم و فقط اسمی از اسلام بماند؛ مگر این‌که ما با بازدارندگی آن‌ها را ناامید و مأیوس کنیم.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس با تصریح بر اینکه الحمدالله در بعد نظامی این کار انجام‌شده، ولی در بعد فرهنگی و دیگر ابعاد هم باید دشمنان را ناامید کنیم، گفت:  ما وظیفه‌داریم حرف حق بزنیم. حرف حق ما چند محور دارد؛ یکی این‌که هیچ کشوری نباید مرزهای دیگر کشورها را نقض کند، خصوصاً مرزهای جهان اسلام باید حفظ شود. ما در قرون اخیر، بخشی از جغرافیایمان را ازدست‌داده‌ایم، ولی امروز روی ایران قدیم ادعایی طرح نمی‌کنیم.

وی افزود: پیام انقلاب حفظ مرزهای کنونی است. ما می‌گوییم قلوب را باید فتح کرد، نه این‌که مرزهای رسمی کشورها را زیر پا بگذاریم. مسئله دوم این است که مردم‌سالاری در کشورهای اسلامی مستقر شود. مردم عربستان باید آزاد شوند و در چارچوب انتخابات دولت خود را انتخاب کنند. تعجب می‌کنم که چرا مسئولان ما ملاحظه آل سعود را کرده و این حرف حق را به آن‌ها نمی‌زنند و این‌که چرا مدعیان آزادی و حقوق بشر به عربستان فشار نمی‌آورند؟! حرف سوم ما، حفظ استقلال کشورهای اسلامی است. جهان اسلام نباید به غرب وابسته شود. این محورها و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی به‌منزله ارزش‌های سیاست خارجی ایران است. این ارزش‌ها موردقبول افکار عمومی دنیا هم هست. همه دنیا این حرف‌ها را قبول دارد.

سرلشکر رضایی با بیان اینکه ما از این حرف حق دفاع می‌کنیم، متذکر شد: ما نمی‌خواهیم عالم را به‌زور اسلحه شیعه کنیم. حرف حق می‌زنیم، اما آن‌ها با تحریم جواب می‌دهند. در موضوع هسته‌ای مدعی شدند که حاضرند با ما تعامل کنند. اول گفتند همه تحریم‌ها را برمی‌داریم، بعد حرفشان را تغییر دادند و گفتند تحریم‌های ثانویه را برمی‌داریم و تحریم‌های اولیه می‌ماند. یک برش به حرفشان زدند و در مذاکرات گفتند به تحریم‌های اولیه کار نداشته باشید. در مرحله بعد که مذاکرات تمام شد و پای عمل آمدیم، مرتب جلسه می‌گذارند با بانک‌های مهم دنیا که حواستان جمع باشد! با اماواگر آن‌ها را می‌ترسانند؛ این اماواگرها درواقع تهدید است. سرمایه مثل شیشه می‌ماند و خیلی زود می‌شکند. با تهدید کردن، ثمرات برجام را خنثی کردند و به این دلیل در عمل اتفاق خاصی روی نداده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در آینده هم به بهانه‌های جدید تحریم‌ها را تجدید می‌کنند، گفت:  برای این‌که نمی‌خواهند این صدای حق‌طلبی بلند باشد. از حمایت ایران از نهضت‌های آزادی‌بخش می‌ترسند. ما فقط آموزش می‌دهیم و به‌طور محدود مستشار می‌فرستیم. ما لشکر نفرستادیم. با درخواست رسمی دولت‌ها مستشارانی به آن کشورها فرستاده‌ایم، اما همین حمایت محدود ما را هم نمی‌توانند تحمل کنند. ما را در داخل مرزهایمان هم نمی‌توانند تحمل کنند. بنابراین مبارزه ما فراتر از انقلاب علیه شاه و دفاع علیه صدام است.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به عمق دشمنی استکبار جهانی و عوامل منطقه‌ای آن گفت: اگر یک‌لحظه غفلت و مماشات کنیم به ایران حمله می‌کنند. هر وقت در ایران حاکمانی ضعیف در رأس بوده‌اند، به این کشور حمله شده. لیبرال‌ها جنگ را درست کردند، انقلابی‌ها جنگ را تمام کردند. هر وقت صدای افکار لیبرالی و سازش‌کاری بلند شده، احتمال ناامنی داخلی و خارجی زیاد شده است. الان می‌بینیم که عربستان، به قول عوام، دم درآورده!

وی با اشاره به اینکه اگر اقتدار در داخل کشور ضعیف شود، کشور را ناامن می‌کنند، گفت: در سیمای رهبری اقتدار انقلابی را می‌بینید. این اقتدار باید مانند چشمه از بالا به پایین همه‌جا را فرابگیرد. این اقتدار انقلابی بااقتدار استبدادی متفاوت است. باادب و اخلاق همراه است. درنبرد خندق، امیرالمؤمنین(ع)، در برابر پهلوان نامی عرب باادب رفتار کردند و پس از اسائه ادب از سوی او، بلند شدند، دوری زدند و بعد کار او را تمام کردند؛ چراکه برای خدا می‌جنگیدند. نمی‌خواستند حتی اندک شائبه‌ای در جهادشان باشد. دومین ویژگی اقتدار انقلابی، تشخیص درست و بصیرت است. ویژگی دیگر، قاطعیت است.

سرلشکر رضایی با بیان اینکه جنگ و انقلاب و مبارزه ما نبرد حق و باطل است و حرف‌های ما با فطرت انسان‌ها هم‌سو ‌است، اظهار کرد: حرف حق زدن را ادامه می‌دهیم و آن‌ها حوادث دیگری را ترتیب می‌دهند. این لباس را برای همین پوشیدم. امروز روز نمایش اقتدار رهبری و نظام در داخل ایران و خارج از مرزهاست. تهدیدات از دو سال پیش شروع‌شده و ادامه خواهد داشت. یک کُشتی دیگر با طرف باطل در حال شروع شدن است. اسرائیل عقب کشیده و از عربستان حمایت می‌کند. آل سعود به خط مقدم آمده و سیاست ویرانی از نیل تا فرات را پی می‌گیرد. می‌خواهند در کانون جهان اسلام این فتنه را برپا کنند. فتنه‌ای که قلب جهان اسلام، از مسجدالاقصی تا مکه و مدینه را در برمی‌گیرد تا از ایجاد یک تمدن بزرگ اسلامی جلوگیری شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها پس از شکست درنبرد 33 روزه و حمله به غزه شکست خوردند، مأموریت را از اسرائیل به عربستان منتقل کردند، متذکر شد: وهابیت در موضوع بیداری اسلامی انگیزه پیداکرده تا در مصر و ترکیه کودتا کند. مُرسی و اردوغان از اخوان المسلمین بودند و برای فعالیت در جهان اسلام پتانسیل داشتند. اردوغان رویش نمی‌شود که بگوید عربستان پشت سر کودتای ترکیه بوده است. اسراییل و امریکا می‌خواهند وهابیت را با انقلاب اسلامی درگیر کنند.

وی افزود: آل سعود وظیفه پیداکرده شهرهای مقدس مسلمانان را مهار کند تا این شهرها دیگر کانون اسلام نباشند. در کربلا و نجف و زینبیه شکست خوردند ولی تهدید را رها نکرده‌اند. در بحرین و یمن واردشده‌اند و حتی ممکن است که جرات پیدا کنند با ایران درگیر شوند. کانون این مبارزه در حال گرم شدن است. انقلاب اسلامی همان‌طور که در جنگ تحمیلی مورد تهدید واقع شد، حالا در کنفرانس اسلامی و در منا و در عرصه تجارت توسط آل سعود تهدید می‌شود. از اسفندماه به این‌طرف رهبر انقلاب از همه می‌خواهند که انقلابی بودن را حفظ کنند چون در ابعاد مختلف به ما حمله شده است. در فضای مجازی، خیلی از مسائل خودجوش نیست. بعضاً این حرکت‌ها از ابتدا یا بعد از شروع محدود، توسط دشمنان کنترل‌شده است. در فرهنگ حمله را شروع کرده‌اند. در اقتصاد و مسائل سیاسی حمله آغازشده است.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس با تصریح بر اینکه باید دوباره متحد بشویم و در حمایت از انقلاب یک ید واحده باشیم، خاطرنشان کرد: امروز روز سکوت نیست. انقلاب به مرحله جنگ احزاب رسیده است. مبارزه در این میدان را به بهانه بالا رفتن سن نمی‌شود کنار گذاشت. باید به خانواده‌های ایثارگران رسیدگی کرد، اما کمبودها نباید بهانه بشود. فردا روز باید به شهدایی که پر کشیدند پاسخ بدهیم. مطمئن باشید، همان‌طور که بعد از عبور از هر حادثه توانایی این انقلاب چند برابر شده، ان‌شاء‌الله آوازه انقلاب پس از عبور از این حوادث هم سراسر جهان را فرا خواهد گرفت و صحنه بین‌المللی عوض خواهد شد. ان‌شاء‌الله حوادثی که با آن روبرو هستیم، این انقلاب را به ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) متصل خواهد کرد.

در ابتدای این مراسم سردار قیاسی، فرمانده سپاه فجر استان فارس، به نمایندگی از رده‌های مختلف سپاه استان و شهر شیراز، حضور دکتر رضایی را در این استان و در جمع همکارانشان خیرمقدم گفت.

نظرات بینندگان