arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵

اینفانتینو: می‌‌خواهیم جام جهانی را ۴۸ تیمی کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس فدراسیون جهانی فوتبال که تا پیش از این به ۴۰ تیمی کردن جام جهانی امیدوار بود، حالا رؤیای برگزاری یک تورنمنت بزرگ‌تر از آن را در سر دارد.

به گزارش تسنیم، جیانی اینفانتینو، رئیس جدید فیفا که 40 تیمی کردن جام جهانی به منظور افزایش سهمیه قاره‌هایی مانند آفریقا و آسیا در این تورنمنت جزو شعارهای تبلیغاتی‌اش بود، حالا از علاقه‌ خود برای رساندن تعداد تیم‌های جام جهانی به 48 تیم می‌گوید. به این ترتیب اگر پیشنهاد او به تصویب برسد، تعداد تیم‌های حاضر در مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان به میزان یک و نیم برابر افزایش پیدا خواهد کرد. این در حالی است که پیشنهاد اولیه او برای 40 تیمی شدن جام جهانی هم مخالفان سرسختی داشته است.

اینفانتینوی 46 ساله با تأکید بر اینکه از افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام ملت‌های اروپا از 16 تیم به 24 تیم تحت تأثیر قرار گرفته است، اعلام کرد که قصد دارد پیشنهاد افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی را در شورای فیفا در سال 2017 مطرح کند که البته در طرح او تغییراتی برای نحوه راهیابی تیم‌ها به مرحله گروهی جام جهانی نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس سوئیسی فیفا در این خصوص در دانشگاه سرخیو آربولودا شهر بوگوتا، پایتخت کلمبیا اظهار داشت: طرح ما این است که 16 تیم به صورت مستقیم به مرحله گروهی جام جهانی راه پیدا کنند و 32 تیم دیگر وارد یک مرحله مقدماتی شوند که باز‌ی‌های آن در کشوری که میزبان جام جهانی است برگزار می‌شود و این 32 تیم برای کسب 16 سهمیه باقیمانده در مرحله گروهی با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا در نهایت 32 تیم وارد مرحله گروهی می‌شوند. این بدان معناست که ما یک جام جهانی عادی با حضور 32 تیم خواهیم داشت، اما 48 تیم در این ضیافت شرکت خواهند داشت.

اینفانتینو ادامه داد: طرح فیفا توسعه فوتبال در تمام دنیاست و جام جهانی هم بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی موجود است. جام جهانی چیزی فراتر از یک رقابت است. این یک رویداد اجتماعی است. ما طرح‌هایی برای یافتن بهترین راه حل ممکن داریم و آنها را در ماه جاری مورد بررسی قرار خواهیم داد و سال 2017 درباره همه چیز تصمیم خواهیم گرفت. این‌ها طرح‌هایی هستند که قصد ارائه‌شان را داریم تا ببینیم که کدامیک از همه بهتر است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان