arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵

رونمایی از خودرو ضد اغتشاش بومی + عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده یگان ویژه گفت: 95 درصد تجهیزات یگان ویژه در داخل کشور تولید می شود و امروز از لانچر پرتاب گاز اشک آور وخودرو ضد اغتشاش رونمایی شد.

به گزارش میزان، سردار حسن کرمی روز سه شنبه با اشاره به اینکه نیروهای یگان ویژه همیشه در دو وضعیت آموزش و ماموریت هستند، اظهار داشت: نیروهای ما اگر در ماموریت نباشند هر روز آموزش های به روز را دریافت می کنند. اولویت اول  آمادگی جسمانی نیروه هایمان است به همین دلیل در هنگام استخدام نیز مهمترین اولویت آمادگی جسمانی نیروهای پلیس است.

وی ادامه داد: علاوه بر آمادگی جسمانی افراد باید دارای معدل بالا بوده و ضمن فراگیری آموزش در تست های پلیس نیز موفق شوند. یگان ویژه در طول سال جذب نیرو دارد.

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی درباره تجهیزات این یگان، گفت: در حال حاضر 95 درصد تجهیزات ما تولید داخل است و این قدرت را داریم که تجهیزات‌مان را به سایر کشورها عرضه کنیم چرا که تولیدات صنعت داخلی می تواند با تجهیزات خارجی رقابت کند. یگان ویژه برای تجهیزاتش فکر و ایده را در اختیار صنعتگران داخلی قرار داده و آنها تجهیزات ما را تامین می کنند.

 
 
وی از رونمایی از لانچر گاز اشک آور و اولین خودرو ضد اغتشاش تولید داخل خبر داد و  افزود: با همکاری تولید کنندگان داخلی برای نخستین بار لانچر پرتاب گاز اشک آور ساخته شد. ضمن اینکه اولین خودروی ضد اغتشاش بومی نیز توسط یگان ویژه مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته کرمی تمامی خودروهای آب پاش یگان ویژه وارداتی بود اما از سال گذشته این نیازمندی در داخل تامین شده است.

کرمی افزود: از آنجا که راهبرد یگان ویژه مدارا با مردم است، تجهیزاتی را می خواهیم که در تجمعات و اغتشاش ها آسیبی به مردم وارد نشود.

فرمانده یگان ویژه با اشاره به فعالیت یگان اسب سواران پلیس افزود: در همه دنیا پلیس ها از اسب برای ماموریت های خود استفاده می‌کنند. یگان سواران از سه سال گذشته کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر در برنامه های آموزشی مانند مسابقات فوتبال از آنها استفاده می شود اما ماموریت اصلی آنها کنترل اجتماعات شهری است.

وی در مورد آمادگی یگان های ویژه گفت: در ایران هیچ نیرویی به آمادگی یگان ویژه نداریم و به جرات می گویم در منطقه واحدی قدرتمند هستیم. به زودی می توانیم در عرصه جهانی نیز رقابت کنیم.

فرمانده یگان ویژه در مورد موضوع ورود تروریست ها به مرزهای کشور و مسئولیت یگان ویژه در این باره گفت: مسئولیت مرزها با مرزبانی است که خوشبختانه در این حوزه موفق هستند؛ اما یگان ویژه به عنوان نیروی احتیاط در تمام کشور حضور دارد و به این گونه صحنه ها نزدیک هستیم تا در زمان نیاز وارد عمل شویم.

کرمی در پایان در زمینه اجرای برخی نمایش‌ها مانند راپل گفت: عملیات راپل به دلیل اینکه در شهرها ساختمانهای بلند وجود دارد به منظور آمادگی برای عملیات‌های رهایی گروگان و تروریستی انجام می شود.
نظرات بینندگان