arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۰

قالیباف: قطعا دوست ندارم کرایه ها افزایش یابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر محمد باقر قالیباف امروز و در حاشیه بهره برداری از طرح های عمرانی منطقه 4 در جمع خبرنگاران با اشاره به احداث بزرگترین باغ پرندگان در جنگل های لویزان گفت : در شرق تهران شاهد یک اتفاق بزرگ هستیم و در پارک لویزان بهترین باغ پرندگان در آینده ای نزدیک افتتاح می شود تا فضایی برای استفاده شهروندان در اوقات فراغت فراهم شود و فضای سبز نیز در این بخش تهران گسترش یابد .

وی با بیان این که هرقدر بتوانیم انسان ها را به طبیعت نزدیک کنیم مهم است ، افزود : جنگل های لویزان در حالی که یک نعمت بزرگ است متاسفانه با آسیب های اجتماعی روبرو شده است و به دلیل این که استفاده مطلوب و سرمایه گذاری مناسب در این بخش صورت نگرفته ما شاهد آسیب های اجتماعی و موضوعات مربوط به مواد مخدر در این منطقه هستیم و بسیاری از شهروندان امکان استفاده از این جنگل ها را هم اکنون ندارند .

قالیباف تصریح کرد : با احداث باغ پرندگان و تفرجگاه بزرگی که در این مکان ایجاد می شود ، شهروندان می توانند از این فضا به نحو احسن استفاده کنند و همانگونه که شهربازی را در غرب تهران احداث می کنیم ، باغ پرندگان به عنوان یک تفرج گاه مناسب در شرق تهران احداث می شود .

شهردار تهران در ادامه در مورد نرخ کرایه ها اظهار کرد : شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نرخ کرایه حمل و نقل عمومی مصوبه ای داد و تفاهمی با فرمانداری و استانداری تهران برای افزایش نرخ کرایه ها از تیرماه امسال صورت گرفت .

وی با اشاره به گفته مهندس چمران که ظاهرا با رئیس جمهور در این رابطه نشستی داشته اند ، گفت : افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی از تیرماه تایید شده و بر اساس درصدی که مقرر شده است ابلاغ و ما به عنوان شهرداری مجری آن هستیم .

وی با بیان این که من شنیده ام که بعضا اینطور بیان شده که اتوبوس ، مترو و تاکسی ها بیش از کرایه ای که باید دریافت می کردند ، دریافت کرده اند، گفت : اعلام می کنم که این صحت ندارد و همان نرخ های اعلام شده دریافت می شود .

قالیباف با بیان این که شهرداری بر اساس مصوباتی که تصویب می شود اقدامات خود را انجام می دهد ، افزود : من به عنوان شهردار قطعا دوست ندارم نرخ کرایه ها افزایش یابد .

وی با اشاره به این که دولت ها در کشورهای پیشرفته هنوز برا ی حمل و نقل عمومی یارانه قائل هستند ، گفت : به نظر من مناسب نبود که دولت بخش مربوط به یارانه ها و نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی را افزایش دهد .

قالیباف با اشاره به افزایش قیمت گاز و بنزین از سه ماه پیش تصریح کرد : انصافا شهرداری به درستی در این مدت نرخ کرایه ها را کنترل کرد و هیچ مشکلی ایجاد نشد و ما طی این مدت منتظر بودیم سیاست ها طوری اعمال شود که نرخ کرایه افزایش نیابد و مردم مجبور نشوند بخشی از نرخ کرایه ها را پرداخت کنند .

شهردار تهران با بیان این که تشخیص دولت این گونه بود که بخشی از نرخ کرایه ها به عهده مردم باشد ، اظهار کرد : البته در حال حاضر بخشی از نرخ کرایه ها را دولت تامین کرده و بخشی از آن بر عهده شهرداری است و بخشی نیز به عهده مردم قرار گرفته است.

نظرات بینندگان