arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵

فیلیپین بار دیگر آمریکا را به قطع رابطه تهدید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رودریگو دوترته رییس جمهور فیلیپین روز سه شنبه بار دیگر ضمن تهدید به قطع رابطه با آمریکا و پیوستن به چین و روسیه، خطاب به باراک اوباما همتای آمریکایی خود گفت: 'برو به جهنم!'

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مانیل، دوترته امروز همزمان با آغاز رزمایش مشترک ارتش کشورش با ارتش آمریکا، آن را آخرین رزمایش مشترک دو کشور دانست و تهدید کرد در صورت ادامه انتقاد آمریکا از سیاست های داخلی فیلیپین برای مبارزه با فساد، ائتلاف 10 ساله مانیل با واشنگتن را قطع می کند و به روسیه و چین می گرود.

وی در پاسخ به انتقادات اوباما برای زیر سئوال بردن سیاست های مبارزه با فساد در فیلیپین که تاکنون تعداد زیادی از شهروندان این کشور را به جوخه اعدام سپرده، خطاب به وی گفت 'برو به جهنم!'

رییس جمهور فیلیپین همچین در اعتراض به رویکرد انتقادی شدید آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا نسبت به اعدام های اخیر و تاکید آنها برای رعایت حقوق بشر در کشورش گفت: از این پس هیچ حرمتی برای آمریکا قائل نیستم، چرا که سیاست آن کشور مزورانه است.

دوترته در این خصوص افزود: 'اگرچه فیلیپین به لحاظ ایدئولوژیکی با روسیه و چین اختلاف دارد، اما به سبب احترام به مردم آن دو کشور بی تردید در دوره ریاست جمهوری ام همه روابط مانیل با واشنگتن را به نفع مسکو و پکن قطع خواهم کرد.'

دوترته که از 30 ژوئن (10 تیر) بر مسند قدرت در کشورش نشسته، اولویت نخست دوره شش ساله اش را برچیدن مواد مخدر در سطح جامعه اعلام کرد و گفت که برای نیل به هدفش حتی ممکن است جان سه میلیون معتاد را نیز بگیرد.

این گزارش به نقل از آمارهای رسمی در این کشور اعلام کرد که در جریان مبارزه با فساد به ویژه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در فیلیپین، تاکنون سه هزار نفر جان خود را از دست داده اند. آماری که از سوی گروه های راستگرا مورد انتقادهای شدید نیز قرار گرفت.

در بخشی از این گزارش، بدون اشاره به جزییات اظهارات رییس جمهور فیلیپین، آمده است که دو ترته در بند 12 از سخنان خود از کلمات بسیار رکیکی علیه دولت آمریکا استفاده کرده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: موادمخدر ، فساد ، قاچاق
نظرات بینندگان