arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۰۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۰۴ تير ۱۳۹۰

سلطان پسته ایران استعفا داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اسدالله عسگراولادي، پيشكسوت بخش صادرات ايران كه خيلي‌ها او را به عنوان سلطان پسته ايران مي‌شناسند از سمت‌هاي خود در اتاق‌هاي مشترك به جز ايران و چين و كنفدراسيون‌ صادرات استعفا كرد.
به گزارش انتخاب؛ اين فعال بخش خصوصي در گفت‌وگو با ايسنا در اين مورد با ادبيات خاص خودش گفت:‌ «من اسدالله عسگراولادي هستم و خوشحالم كه انتخابات بسيار مهمي در اتاق ايران انجام شد و من در اين انتخابات به 99 درصد آرزوهاي خود رسيدم.»

وي ادامه داد: «من آروز داشتم از صاراتي‌ها در هيات رييسه اتاق ايران حضور داشته باشند كه خدا را شكر دو نفر رفتند. آروز داشتم از تشكل‌ها در هيات رييسه حضور داشته باشند كه خدا را شكر دو نفر رفتند. آرزو داشتم به اتاق‌هاي شهرستان‌ها و استان‌ها اعتنا شود كه خدا را شكر چهار نفر در هيات رييسه اتاق ايران از اتاق‌هاي شهرستان‌ها رفتند و دلم مي‌خواست اتاق ايران يك رييس قوي، مقتدر، دانا و پويا داشته باشد كه آقاي نهاونديان اين صفات را دارد. »

وي اضافه كرد: «من به همه آروزهايم رسيدم، منهاي خودم كه يك روز آمدم و اقتضاي سنم اين است كه به تاريخ اتاق بپيوندم و اين واقعيتي است. من به دليل آسايش بيشتر و احترامي كه براي خانواده‌ام قائل هستم از اتاق‌هاي مشترك امروز استعفا كردم.»

عسگراولادي تصريح كرد: «البته چون در اتاق ايران و چين برنامه‌هايي دارم استعفا نكردم اما از اتاق‌هاي مشترك ايران و روسيه، ايران و استراليا، ايران و كانادا، انجمن پسته ايران و كنفدراسيون صادرات اتاق ايران استعفا كردم.»

وي در مورد عضويت در اتاق بازرگاني تهران و ايران نيز عنوان كرد: «براي آنجا هيچ مشكلي ندارم و در جلسه اتاق تهران و ايران مي‌آيم. هيچ مشكلي ندارم و من هنوز حالم خوب است. فكر نكنند كه من مثلا خداي ناكرده شكست خوردم، اين كار را مي‌كنم. من ديگر به آرزوهايم رسيدم، خودم باشم يا نباشم آرزوهايم حاصل شده است.»

وي در مورد اتاق ايران و چين خاطرنشان كرد: هنوز زود است كه در اين مورد تصميم‌گيري كنم و انتخابات رياست اين اتاق مشترك ايران و چين در بهمن ماه امسال است كه بعدا در اين مورد تصميم‌گيري مي‌كنم اما به هر ترتيب اكنون به اتاق ايران و چين تعهد دارم.

عسگراولادي با تصريح اين‌كه استعفاي وي دليل خاصي نداشته است، يادآور شد: «‌آدم بالاخره يك روزي مي‌آيد و يك روزي مي‌رود، من 33 سال در اتاق خدمت كردم و ديگر كافي است. من در اتاق ايران و روسيه 27 سال خدمت كردم كه كافي است. در اتاق ايران و استراليا 13 سال خدمت كردم كه كافي است. اما در اتاق ايران و چين 9 سال است و هنوز زود است استعفا بدهم.»

وي متذكر شد: «اين‌ها به انتخابات اتاق ايران مربوط نيست و در آن انتخابات به اهداف خودم رسيدم. »

اين فعال اقتصادي 79 ساله در انتخابات دوره هفتم اتاق بازرگاني تهران برخلاف دوره‌هاي قبل از ياران قديمي خود جدا شد و با تشكيل يك گروهي به عنوان يك رقيب براي دوستان قديمي خود در انتخابات دوره هفتم اتاق بازرگاني تهران حاضر شد.

وي هرچند در انتخابات اتاق بازرگاني تهران با كسب 722 راي نفر چهارم اتاق تهران شد اما در انتخابات هيات رييسه اتاق ايران نتوانست موفق شود.

عسگراولادي داراي مدرك كارشناسي رشته اقتصاد و ادبيات دانشگاه تهران است و از سال 1337 كار تجارت با كشورهاي چين، استراليا، ژاپن و چند كشور اروپايي و آمريكايي را شروع كرده و تاكنون ادامه داده است.

وي كه يكي از هشت نفر عضو هيات موسس اتاق بازرگاني ايران در سال‌هاي بعد از انقلاب اسلامي محسوب مي‌شود و تاكنون در هر هفت دوره هيات نمايندگان اتاق‌هاي بازرگاني حضور داشته است.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
0
8
این پولارو از کجا میارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پدر من 30 سال کارمند دولت بود از اول مستاجر بود الانم بعد از 30سال هنوزم مستاجر
نمیدونم والا
چی بگم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
0
3
آقا حتما ارث رسیده بهشون!! چرا اذیتشون میکنید آخه این قشر مستضعف و
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
0
2
ای شیطون اگه راست می گی از اطاق ایران وچین استعفا بده.
del pak
|
ROMANIA
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
0
1
خیلی‌ جالبه.سلطان پسته..پس سلطان فرش..سلطان سنگ‌های قیمتی..سلطان نفت و سلطان قره قوروت را هم به ما بگید کیه؟ خیلی‌ از شما ممنون
نظرات بینندگان