arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵

سازمان ملل: کشتی منهدم شده امارات توسط انصارالله جنگی بوده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان ملل با رد ادعای عمارات درباره انهدام کشتیِ غیرنظامی در سواحل یمن توسط انصارالله اعلام کرد این کشتی، نظامی بوده است.

به گزارش پرس تی وی،  فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل، در نشستی مطبوعاتی در نیویورک از جنگی بودن این کشتی خبر داد.

وی گفت این کشتی حامل کمک‌های انسان‌دوستانه نبوده است.

این مقام سازمان ملل اعلام کرد سازمان ملل نیازمند اطلاعات بیشتری دربارۀ ماهیت کشتی منهدم‌شدۀ اماراتی است.

نیروی دریایی و گارد ساحلی یمن روز دوشنبه اعلام کرد کشتی سوئیفت امارات، مأموریت پشتیبانیِ نیروهای ائتلاف سعودی در تجاوز به یمن را برعهده داشته است.
تصویر کشتی جنگی «سوئیفت» امارات

ارتش و نیروهای مردمی یمن (10 مهر 95) رأس ساعت 2 و 15 دقیقه به وقت محلی، این کشتی را در سواحل شهر «المخا» مورد هدف قرار دادند.

کشتی جنگی سوئیفت که از سرعت بالایی برخوردار است فعالیتهای گوناگونی از جمله نقل و انتقال نیروها و تجهیزات نظامی را انجام می‌دهد.

در همین راستا، نیروهای ائتلاف تحت امر عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود این کشتی حامل کمک‌های دارویی و پزشکی به ساکنان شهر عدن در جنوب یمن و در حال انتقال مجروحان غیرنظامی این شهر به خارج از یمن برای مداوای آنان بوده است.

از طرفی نیروهای دریایی و گارد ساحلی یمن روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای، نسبت به ورود غیرقانونی هرگونه کشتی به آب‌های منطقه‌ای این کشور هشدار دادند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، حملات نظامی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، در این حملات حدود 10 هزار یمنی کشته و هزاران نفر زخمی شده‌اند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان