arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵

واشنگتن: آمریکا امکان مداخله نظامی مستقیم در سوریه را بررسی می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روزنامه آمریکایی نوشت واشنگتن امکان دخالت نظامی مستقیم در سوریه در کنار مخالفان مسلح بشار اسد را بررسی می‌کند.

 واشنگتن پست نوشت شماری از مسئولان آمریکایی ــ از سیا، وزارت خارجه و ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا ــ چهارشنبۀ گذشته در کاخ سفید موضوع حملات محدود علیه نظام سوریه را بررسی کرده‌اند. آنان هدف این کار را واداشتن اسد به تغییر رفتارش در قبال آتش‌بس در منطقۀ حلب و ثمربخش کردن گفتگوها با وی عنوان کرده‌اند.

در همین حال وزارت امور خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که امتناع واشنگتن از همکاری با مسکو در قضیه سوریه نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها برای "همدست شدن با شیطان" یعنی تروریست‌ها با هدف سرنگون کردن نظام بشار اسد تلاش می‌کنند.

وزارت خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در بیانیه خود افزود: مسئولان سوری از طرح آتش‌بس روسیه استقبال کردند و شروع به خارج کردن نیروهای خود از جاده کاستلو کردند؛ ولی آمریکا نتوانست یا نخواست که گروه‌هایِ تحت فرمانش در سوریه از این جاده عقب‌نشینی کنند. همکاری نکردن آمریکا با روسیه نشان می‌دهد که واشنگتن یا اهمیتی به مردم نیازمند سوریه نمی‌دهد و می‌خواهد از نیاز آنها به کمک‌های بشردوستانه برای دستیابی به اهداف سیاسی خاصّ خود بهره برداری کند یا اینکه نمی‌تواند خواسته‌های خود را به گروه‌های معارض بقبولاند.



منبع: تسنیم
برچسب ها: واشنگتن ، بیانیه ، نظامی
نظرات بینندگان