arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵

'محرّم' خونین در پاکستان/ حمله مرگبار علیه شیعیان در کویته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همزمان با سومین شب از ماه محرم(سه شنبه شب)، حمله مسلحانه گروهی از تروریست ها به یک دستگاه مینی بوس حامل تعدادی از شیعیان پاکستان در شهر کویته، منجر به کشته شدن چهار زن و مجروح شدن یک نفر دیگر شد.

منابع پلیس و مسئولان دولت ایالتی بلوچستان گفته اند که این حمله اقدامی فرقه گرایانه و علیه شیعیان بوده است.

منابع پلیس کویته اعلام کردند که افراد مسلح ناشناس با قرار گرفتن در مسیر حرکت مینی بوس، آن را متوقف کردند و یکی از آنها پس از ورود به داخل خودرو، با تیراندازی مستقیم و بدون هدف مشخص به سمت مسافران، چهار نفر از زنان سرنشین این مینی بوس را کشت. هنگام وقوع این حمله هشت سرنشین در داخل خودرو بودند.

تا کنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

گزارش ها حاکی است طی بیش از یک دهه اخیر، بیش از یکهزار و 400 مورد حمله هدفمند علیه اقلیت شیعه در ایالت بلوچستان رخ داده است.

این حمله علیه شیعیان در ماه محرم در ایالت بلوچستان در شرایطی رخ داده است که نیروهای امنیتی و دولت ایالتی بلوچستان با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی، در روزهای اخیر اعلام کرده بود مصمم به جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی از سوی تروریست ها و عناصر افراطی در این ایام است.

سال گذشته با وجود این که دولت پاکستان اعلام کرده بود تدابیر امنیتی شدیدی برای تامین امنیت مجالس و محافل عزاداری در نقاط مختلف این کشور اتخاذه کرده، اما در شب های تاسوعا و عاشورا، حملات تروریستی علیه شیعیان در مراسم های عزاداری در ایالت های سند و بلوچستان، دست کم 36 کشته و بیش از یکصد نفر مجروح برجا گذاشت و بسیاری از قربانیان این حملات و انفجارهای تروریستی، زنان و کودکان بودند. 

در انفجار انتحاری که در شب عاشورا سال گذشته در میان جمعی از عزاداران حسینی در منطقه 'جیکب آباد' واقع در ایالت سند پاکستان رخ داد، دست کم 24 نفر از عزاداران از جمله تعدادی زن و کودک به شهادت رسیدند و دهها نفر دیگر نیز مجروح شدند. در شب تاسوعای سال گذشته نیز نیز انفجار انتحاری دیگری در مقابل امام بارگاه (حسینیه) کاظمیه در منطقه 'بولان' واقع در ایالت بلوچستان پاکستان، دست کم 12 نفر از عزاداران حسینی را از جمله شش کودک به شهادت رساند و دهها نفر دیگر را نیز مجروح کرد. یکی از خطرناک ترین، افراطی ترین و ضدشیعی ترین گروه های تروریستی پاکستان موسوم به 'لشگر جهنگوی' مسوولیت هردو حمله تروریستی علیه شیعیان و عزاداران حسینی را برعهده گرفت.

به رغم این که دولت و نهادهای امنیتی و انتظامی پاکستان تلاش می کنند مانع از وقوع حملات تروریستی علیه اینگونه مراسم های مذهبی شوند، اما چنین مراسم هایی در ایام مذهبی خاص نظیر اعیاد یا عزاداری ها، در سال های گذشته، بارها هدف حملات تروریستی مرگبار از سوی گروه های افراطی و تروریستی قرار گرفته اند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: انتحاری ، شیعیان ، عاشورا
نظرات بینندگان