arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۲ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵
حجت الاسلام رهبر:

در ماجرای کنسرت‌ها بی‌اعتنایی به مراجع تقلید تنش‌زاست

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حتما باید نظر مراجع گرفته شود. بی‌اعتنایی به نظر مراجع تقلید تنش‌زاست و در جامعه شکاف ایجاد می‌کند و نباید کاری کرد که میان مراجع و دولت اختلاف ایجاد شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شاید مشغله‌های زیاد این اجازه را به هاشمی، روحانی و ناطق نمی‌دهد که در جلسات جامعه روحانیت شرکت کنند.

حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر عضو جدید جامعه روحانیت در مورد اعتراض مراجع تقلید به برگزاری کنسرت در شهر قم گفت: معتقد هستم در خصوص کنسرت و مسائل فرهنگی در دو شهر قم و مشهد باید دیدگاه مراجع لحاظ شود.

امام جمعه موقت اصفهان در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران ادامه داد: معنا ندارد در پایگاه دین و مرجعیت ایران مراسمی برگزار شود که زمینه نارضایتی علما را فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: وزیر ارشاد و مسئولین ذی‌ربط بروند با مراجع و علما صحبت کنند و موضع خود را در مورد کنسرت و ماهیت آن بگویند و اجازه ندهند تنش در کشور ایجاد شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حتما باید نظر مراجع گرفته شود. بی‌اعتنایی به نظر مراجع تقلید تنش‌زاست و در جامعه شکاف ایجاد می‌کند و نباید کاری کرد که میان مراجع و دولت اختلاف ایجاد شود.

عضو جامعه روحانیت گفت: باید دوستان تعریفی برای کنسرت پیدا کنند و بگویند کنسرت کنترل شده و هدایت شده چیست؟ باید ماهیت کنسرت‌ها بیان شود. باید گفته شود خواننده کیست؟ چه می‌خواند و چه موضوعاتی را مطرح می‌کند؟ کنسرتی که با دین و مواضع دین مغایر است و تنش‌زاست نباید برگزار شود.

رهبر افزود: موسیقی‌هایی که در دو برنامه تلویزیون اجرا می‌شود با اینکه می‌گویند کنسرت نیست اما هدایت شده و کنترل شده است و خانواده‌ها را سرگرم می‌کند و مشکلی هم پیش نمی‌آید.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: نباید سدها شکسته شود و هر خواننده‌ای با هر محتوایی برنامه اجرا کند.

وی در ادامه مورد فعالیت‌های جامعه روحانیت در فضای سیاسی کشور گفت: این نهاد حدود 30 فرد تاثیرگذار دارد که بعضی در مقام مسئولیت قرار دارند و برخی دیگر در پست امام جمعه هستند و باید در مسائل مختلف کشور اظهار نظر کنند و موضع داشته باشند.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: جامعه روحانیت باید مثل گذشته در مسائل مختلف کشور نظر بدهد. باید در مقابل اظهاراتی که با موازین نظام و رهبری همخوانی ندارد بایستد و موضع صریح بگیرد.

رهبر با بیان اینک نظرات شخصی خود را بیان می‌کند و نه نظرات جامعه روحانیت را تصریح کرد: جامعه روحانیت باید حضور فعالی در دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر داشته باشد.

وی افزود: آقایان بنشینند صحبت کنند و گزینه‌ها را مطرح کنند و با توجه به نیازهای کشور مشاهده کنند چه کسی می‌تواند کشتی نظام و انقلاب را هدایت کند.

این عضو جدید جامعه روحانیت در مورد احتمال حمایت این نهاد از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: هفته گذشته در جلسه جامعه روحانیت شرکت کردم و ندیدم این موضوع مطرح شود و فکر می‌کنم الزامی هم ندارد که جامعه روحانیت حتما در انتخابات از عضو خود حمایت کند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: من الزامی نمی‌بینم که حتما از یک نامزد عضو جامعه روحانیت حمایت کنیم. نظرات باید به رای گذاشته شود.

نماینده سابق مجلس در مورد احتمال حضور مجدد آقایان هاشمی، روحانی ناطق در جلسات جامعه روحانیت خاطر نشان کرد: از آقایانی که نام بردید دعوت شده است در جلسات شرکت کنند. من هم نمی‌دانم این افراد به چه دلیل در جلسات شرکت نمی‌کنند شاید مشغله‌های زیاد این اجازه را به آنها نمی‌دهد و من نمی‌دانم در ذهن آنها چه می‌گذرد. ش
نظرات بینندگان