arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵

نقش مشروب در اعتیاد به روایت وزیر رفاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن بیان اینکه ۶۰ درصد جرائم کشور مستقیم و غیرمستقیم با مصرف مواد مخدر مرتبط است؛ به پذیرش روزانه ۷۰ نفر در مراکز بازپروری اشاره کرد و گفت: متاسفانه در شیوع‌شناسی و تغییر الگوی مصرف نتوانستیم رابطه خطی برقرار کنیم.

علی ربیعی در نشست هم‌اندیشی آسیب‌های روانی ـ اجتماعی و اعتیاد، ضمن تاکید برآنکه بیشترین توجه و تمرکز کنونی در برنامه‌های مبارزه و کاهش اعتیاد در وجه انتظامی است، بر علت‌شناسی نوین در گفتمان عمومی تاکید کرد و گفت: متاسفانه در مدیریت پروژه‌های اجتماعی و به عبارتی مدیریت حل مسائل فرآیندی اجتماعی ضعیف عمل کردیم.

وی در ادامه نسبت به بی‌تفاوتی عمومی به پدیده اعتیاد هشدار داد و افزود: این عادی‌انگاری از بروز حساسیت اجتماعی در خصوص اعتیاد کاسته است و متاسفانه در مدیریت پروژه‌های اجتماعی و به عبارتی مدیریت پروژه اجتماعی را بلد نیستیم و در واقع در مدیریت حل مسائل فرآیندی اجتماعی ضعیف عمل کردیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین ضمن طرح این سوال که چرا مسائل کنترل نمی شوند و هرروز گسترده تر می‌شوند؟ ادامه داد: در حال حاضر الگوی مصرف از سنتی تبدیل به صنعتی شده است و در مطالعات فردی خود نیز شاهد آن بودم که مشروب به عنوان متغیر واسط یا تشدید کننده در اعتیاد افراد دخیل است.

وی همچنین به جلسه اخیر خود با رهبری در خصوص حضور ١١ میلیون حاشیه نشین در کشور اشاره کرد و گفت: معتقدم رابطه معناداری میان حاشیه نشینی و آسیب اجتماعی وجود ندارد، زیرا حاشیه‌نشینی همیشه آسیب را به همراه ندارد. من خود در حاشیه شهر متولد و بزرگ شدم و حال امروز وزیر شده‌ام پس آیا من آسیب هستم؟.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان طرح سوال کرد و گفت: چرا در مهار اعتیاد موفق نمی‌شویم؟ چرا اعتیاد هرروز در حال گسترش است؟
منبع: مهر
نظرات بینندگان