arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵

دولت خسارات سیل خوزستان را پرداخت می‌کند

مقیمی نیز با بیان اینکه کشاورزان محصولاتشان را بیمه کنند، عنوان کرد: کشاورزانی که بیمه هستند خسارت‌هایشان همه پرداخت شده و هیچ بیمه‌شده‌ای نداریم که خسارتش پرداخت نشده باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم‌مقام وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره وجود فرماندار پروازی در خوزستان گفت: این موضوع را بخشنامه کرده‌ایم که فرماندارها باید در محل خدمتشان استقرار داشته باشند؛ این نظر ما است.
 
محمدحسین مقیمی در جمع خبرنگارن نسبت به وجود فرمانداران پروازی و غیربومی اظهار داشت: فرماندار پروازی نداریم.

وی در جواب این مسئله که در استان خوزستان فرماندار پروازی داریم،  گفت: این موضوع را بخشنامه کرده‌ایم که فرماندارها باید در محل خدمتشان استقرار داشته باشند؛ این نظر ما است.

قائم مقام وزیر کشور در ادامه بیان کرد: فرمانداران علاوه بر اینکه باید ویژگی‌های عمومی را داشته باشند باید کارآمد، صادق و وقت‌گذار باشند. اولویت با بومی‌ها است ولی اگر بخواهیم فرماندار غیربومی بگذاریم باید این ویژگی‌ها را داشته باشند.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه برخی از فرمانداران همچنان از دولت سابق باقی مانده‌اند، گفت: سیاست دولت این است که افرادی که برنامه‌های دولت را قبول دارند و برای اجرای برنامه‌های دولت وقت می‌گذارند همچنین کارآمدی لازم را دارند از آنها استفاده شود. همانطور که به جلو می رویم افراد همگام و کارآمد مشخص می‌شوند.

فرمانداران در تمام کشور انتخابات قبلی را درست برگزار کردند

مقیمی درباره اینکه چه اطمینانی برای برگزاری صحیح انتخابات توسط این فرمانداران است، عنوان کرد: در این موضوع با هیچکس رودربایسی نداریم؛ در انتخابات قبلی در تمام کشور فرمانداران انتخابات را درست برگزار کردند در سال‌های آینده نیز به همین شکل انجام می‌شود. در انتخابات قبلی نیز فرمانداران ما رأی را حق‌الناس می‌دانستند، قانون را اجرا کردند و بی‌طرف بودند.

وی درباره رفع تبعیض در بین درصد مدیران استانی با توجه به قومیت‌هایشان افزود: در انتخاب مدیران شایسته سالاری از همه قومیت‌ها و مذاهب مدنظر است. اصل این است که فرد انتخابی فردی شایسته باشد. این را مدنظر قرار می‌دهیم که در استان‌ها از همه قومیت‌ها استفاده کنیم. این برنامه نیز در خوزستان در حال اجرا است.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره اعتراض احزاب تشکل‌ها در این زمینه بیان کرد: آنها می‌گویند اگر تعداد بیشتر شود بهتر است، البته به مرور این کار انجام می‌شود. آنها می‌گویند که تعداد از قومیت مدنظرشان کم است که این موضوع را درست می‌گویند. نگاه‌ این است که از همه قومیت‌ها استفاده شود و این سیاست کلی در همه استان‌ها جاری است.

وی همچنین درباره خسارت کشاورزان سیل زده خوزستان عنوان کرد: این خسارت‌‎ها را ستاد حوادث استان منعکس کرده و از آنجا که در استان‌های دیگر نیز این حوادث را داریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران با اولویت مناطقی که زودتر چنین اتفاقاتی در آنجا رخ داده و در حدی که بودجه‌ها جواب می‌دهد خسارت‌را پرداخت کنند.

لایحه خسارت مربوط به سیل و ریزگردها به دولت داده شود

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در ادامه بحث خسارت کشاورزان اظهار داشت: خسارت‌هایی که بیمه‌ها باید بدهند دولت تأمین نکرده و در صحبتی که با مدیرعامل بانک کشاورزی کشور داشتم گفتند اعتباری که دولت باید به آنها پرداخت کند را هنوز تامین نکرده است که ما پرداخت کنیم؛ این موضوع نه فقط برای خوزستان بلکه برای کل کشور است.

وی افزود: لایحه خسارت مربوط به سیل و ریزگردها قرار است برای تصویب به دولت داده شود ولی استان خوزستان در آن دیده نشده بود که با صحبت‌هایی که داشتینم شامل خوزستان نیز می‌شود.

مقیمی نیز با بیان اینکه کشاورزان محصولاتشان را بیمه کنند، عنوان کرد: کشاورزانی که بیمه هستند خسارت‌هایشان همه پرداخت شده و هیچ بیمه‌شده‌ای نداریم که خسارتش پرداخت نشده باشد.

وی افزود: کشاورزانی که بیمه بودند و خسارت دیده‌اند بیمه‌اشان پرداخت شده ولی خسارت آنهایی که بیمه نبودند و دولت باید برای پرداخت خسارات به بانک اعتبار می‌داد، پرداخت نشده است. اگر کشاورز بیمه شده‌ای هست که خسارتش را دریافت نکرده به استاندار مراجعه کند البته به نوع بیمه نیز مربوط می‌شود که شاید بیمه خشک سالی کرده‌اند ولی بیمه سیل نکرده باشند.
 
 
منبع: میزان
نظرات بینندگان