arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۰

نوري المالکي دستور تحقيق درباره ناپديد شدن 17.5 ميليارد دلار را صادر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نوری المالکی نخست وزیر عراق روز شنبه به کمیته حمایت از داراییهای عراق در خارج از این کشور دستور داد درباره سرنوشت هفده میلیارد و پانصد میلیون دلاری که از زمان سقوط نظام سابق عراق در صندوق توسعه این کشور ناپدید شده است تحقیق کند.

به گزارش انتخاب؛‌ دفتر مالکی در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود : با توجه به جمع آوری شواهد مختلفی که نشان می دهد ابهاماتی درباره سرنوشت دارایی هفده میلیارد و پانصد میلیون دلاری عراق که از زمان سقوط نظام سابق یا مصادره شده و یا از صندوق توسعه عراق خارج شده است وجود دارد ، نخست وزیر به کمیته حمایت از داراییهای عراق در خارج دستور داد این موضوع را پیگیری کند و سرنوشت آن را در سریعترین زمان ممکن مشخص سازد.

این کمیته را مکلف کرد و اختیارات لازم را به این کمیته داد تا بتواند از هر مسئولی که با این موضوع مرتبط است یا اطلاعاتی درباره آن دارد بدون استثنا تحقیقات لازم را انجام دهد.

ریاست این کمیته را که وزیران امور خارجه ، دارایی ، دادگستری ، رئیس بانک مرکزی ، مشاور حقوقی نخست وزیر عراق در آن عضو هستند روز نوری شاویس معاون نخست وزیر عراق برعهده دارد.

کمیسیونی در پارلمان عراق دوشنبه گذشته اعلام کرد هفده میلیارد دلار از صندوق توسعه عراق در زمان پل برمر حاکم آمریکایی عراق ناپدید شده است.

این کمیسیون ، این دوره را مبهم و بسیار پرفساد توصیف کرد.

اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق این موضوع را در سفر اخیرش به واشنگتن مطرح کرده و از مسئولان آمریکایی خواسته بود برای بازگرداندن این مبلغ تلاش کنند.

مالکی همچنین از طرفهای عراقی و دولت آمریکا خواست با کمیته حمایت از داراییهای عراق در خارج همکاری کنند تا این کمیته بتواند به مسئولیت خود به صورت کامل عمل کند و به نتیجه برسد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
0
0
احتمالا اون هم میخواسته مثل ۱۸.۵ میلیارد ما از ترکیه بفرسته سوییس
نظرات بینندگان