arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۰۵ تير ۱۳۹۰
در پرو

معترضان فرودگاه را به اشغال خود درآوردند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صدها تظاهر کننده در پرو که به برنامه های شرکتهای معدنکاری و انرژی در جنوب این کشور معترض بودند روز شنبه یک فرودگاه تجاری را در این منطقه به اشغال خود در آوردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.Ir ، هربرت سوساس یک مقام ارشد پلیس پرو در این باره گفت جمعیتی بالغ بر سه هزار تن از تظاهرات کنندگان وارد فرودگاه جولیاکا  در منطقه پونو شدند و باند فرودگاه را به اشغال خود در آوردند.

پس از هجوم معترضان،‌ صدها تن از نیروهای پلیس پرو به منظور پیشگیری از درگیر شدن با معترضان، از این فرودگاه خارج شدند. بـه گـزارش خبرگـزاری رویترز از لیما،آلن گارسیا رئیس جمهور پرو در این باره گفت هدف از این اقدام معترضان محلی، دست یابی به قدرت در دولت اولانتا هومالا رئیس جمهور آینده کشور است.

دوران ریاست جمهوری گارسیا رو به اتمام است و هومالا از تاریخ بیست و هشتم ماه ژوئیه رئیس جمهور پرو خواهد بود. گارسیا در این باره گفت: برخی به دنبال دستیابی به قدرت و منافع سیاسی ناسالم هستند.

آنها تلاش می کنند تا با تهدید و تظاهرات، دولت آینده هومالا را تحت فشار قرار دهند.

هومالا در شعارهای انتخاباتی خود به مردم پرو وعده داده بود به درگیری های موجود در شهرهای فقیر که همواره میان مردم و شرکتهای معدنکاری و نفتی رخ می دهد پایان دهد.

در درگیری هایی که روز گذشته میان نیروهای دولتی و معترضان در این منطقه صورت گرفت، پنج نفر کشته شدند.
نظرات بینندگان