arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۰۵ تير ۱۳۹۰

توزيع اينترنتي کارت آزمون سراسري 90 آغاز شد

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: توزیع اینترنتی کارت داوطلبان آزمون سراسری آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: توزیع اینترنتی کارت داوطلبان آزمون سراسری آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.Ir ، خدایی در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: داوطلبان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org از حوزه امتحانی و نشانی آن آگاه شوند. وی گفت: داوطلبان تا یک ساعت پیش از برگزاری آزمون هم می توانند کارت اینترنتی خود را تهیه کنند اما توصیه این است که این کار را تا چهارشنبه انجام دهند تا در صورت نیاز به اصلاح، فرصت این کار را داشته باشند.

وی گفت: داوطلبان کارت ورود به جلسه را با مشخصات خود تطبیق دهند تا چنانچه مغایرتی دیدند بعضی مغایرت ها را در پایگاه سازمان سنجش آموزش و بعضی مغایرت های دیگر را با مراجعه به باجه رفع نقص اصلاح کنند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با بیان این که داوطلبان می توانند از دو راه وارد سامانه توزیع کارت آزمون سراسری شوند، گفت: داوطلبان می توانند از طریق مشخصات کارت اعتباری و شماره پرونده یا کد رهگیری که در زمان نام نویسی دریافت کرده اند به همراه شماره پرونده وارد سامانه شوند.

 خدایی اضافه کرد: داوطلبانی که در دو گروه آزمـایشی شرکت کرده اند دو کارت به صورت پیوسته دریافت خواهند کرد. معاون سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت (نسخه چاپی) کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس دار الزامیست.

وی با اشاره به این که آزمون سراسری از پنجشنبه نهم تیر تا شنبه یازدهم تیر برگزار می شود، یادآور شد: پنجشنبه صبح آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی است با شرکت284هزار داوطلب و آزمون گروه آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه با شرکت16هزار داوطلب برگزار خواهد شد.

خدایی افزود: آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه دهم تیر با شرکت442هزار داوطلب و آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی بعدازظهر جمعه با شرکت20هزار داوطلب برگزار می شود ضمن آنکه شنبه صبح یازده تیر نیز آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی با شرکت376هزار داوطلب برگزار خواهد شد. نتایج اولیه آزمون سراسری نیمه اول مرداد و نتایج نهایی نیز نیمه دوم شهریور اعلام خواهد شد.
نظرات بینندگان