arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵
آی‌تی‌وی:

عربستان در حمله به صنعا از بمب آمریکایی استفاده کرد + تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با گذشت یک روز از حمله مرگبار جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یک مراسم ختم در پایتخت یمن، جزئیات بیشتری در مورد این تهاجم مشخص شده است.

خبرنگار شبکه «آی‌تی‌وی» انگلستان که از محل انفجار بازدید کرده، بقایای موشکی را کشف کرده که در این حمله از آن استفاده شده است.

این شبکه به نقل از یک مقام نظامی یمنی نوشته است که این بمب از نوع «مارک 82» بوده است. این بمب که بیش از 200 کیلوگرم وزن دارد و روی موشک‌های هدایت‌شونده نصب می‌شود، ساخت آمریکاست.

 
عربستان در حمله به صنعا از  بمب آمریکایی استفاده کرد + تصویر 

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در ماه جولای هم گزارش کرده بود که عربستان با استفاده از این مدل از بمب‌های آمریکایی زیرساخت‌های غیرنظامی در یمن را هدف قرار می‌دهد.

در حمله دیروز به مراسم ختم در صنعا، 140 نفر کشته و صدها تن هم زخمی شدند.

«ند پرایس» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به این حمله بیانیه‌ای صادر کرده و عملیات سعودی‌ها در یمن را «دفاع از تمامیت ارضی» عربستان توصیف کرده، اما گفته واشنگتن در تداوم این جنگ نگران است و برای حمایت از این عملیات، به عربستان «چک سفید امضا» نداده است.

«پائول تایسون» دبیر خبر آی‌تی‌وی که در صنعا به سر می‌برد، می‌گوید مقامات محلی به او گفته‌اند که تعداد جنازه‌ها آنقدر زیاد است که جای کافی برای نگهداری آن‌ها وجود ندارد. به گفته تایسون، امدادگران هنوز در حال بیرون آوردن جنازه‌های بیشتری از زیر آوار هستند.

با وجود آنکه ویدئوی لحظه حمله جنگنده‌های سعودی به این ساختمان منتشر شده، عربستان نقش داشتن در این حادثه را انکار کرده و وعده داده است که در این رابطه تحقیق کند.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن روز یکشنبه در واکنش به این حمله گفت: «عربستان سعودی با چراغ سبز آمریکا در یمن کشتار راه انداخته است. واشنگتن مستقیما در حملات عربستان دخیل است، اما تلاش می‌کند خود را بی‌طرف جلوه دهد.»

منبع: فارس
برچسب ها: بمب ، انفجار ، موشکی
نظرات بینندگان