arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۰۵ تير ۱۳۹۰
ديلي تلگراف:‌

چين و انگليس درگير جنگ سايبري اند

گرچه جنگ سرد خاتمه یافته است، سرویس امنیتی ام آی پنج انگلیس با تهدید پیوسته جاسوسی چینی ها مواجه است. جاناتان ایوانز مدیر کل ام آی پنج مشخصا از چین به عنوان کشوری نام برده است که درگیر تلاشهایی برای جاسوسی در مورد انگلیس است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیلی تلگراف نوشت: نخست وزیر چین در حالی روز دوشنبه با همتای انگلیسی اش در لندن ملاقات می کند که هر دو می دانند کشورهایشان در وضع جنگ اعلام نشده قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.Ir ، گرچه جنگ سرد خاتمه یافته است، سرویس امنیتی ام آی پنج انگلیس با تهدید پیوسته جاسوسی چینی ها مواجه است. جاناتان ایوانز مدیر کل ام آی پنج مشخصا از چین به عنوان کشوری نام برده است که درگیر تلاشهایی برای جاسوسی در مورد انگلیس است.

به گفته وی، چینی ها وقت و انرژی قابل ملاحظه ای را صرف سرقت فن اوری حساس انگلیس در مورد پروژه های غیرنظامی و نظامی می کنند و سعی دارند به اطلاعات سیاسی و اقتصادی انگلیس دست یابند.

ام آی پنج معتقد است که دولت چین یکی از مهمترین تهدیدهای جاسوسی درباره انگلیس است.

در یک گزارش چهارده صفحه ای مرکز ام آی پنج برای حفاظت از زیرساختارهای ملی (سی پی ان آی) که سال گذشته فاش شد، تشریح شده بود که چگونه چین در یک عملیات هک هماهنگ شرکتهای دفاعی، انرژی، ارتباطات و تولیدی انگلیس را مورد حمله قرار داده است.

یکی از اهداف اصلی دفتر امنیت سایبری انگلیس و مرکز عملیات امنیت سایبری تمرکز بر تلاش های دائم هکرهای چینی برای ورود به ادارات دولتی و شرکتهای بخش خصوصی انگلیس است. اما در گزارش سی پی ان آی همچنین ادعا شده است چین پا را از این هم فراتر گذاشته و جاسوس های چینی سعی می کنند روابط دراز مدت با کارمندان شرکتهای مهم انگلیسی برقرار کنند.

در این گزارش همچنین درباره نصب وسایل استراق سمع در اتاق های هتل ها در شهرهای عمده چین از قبیل پکن و شانگهای که گزارشگران به کرات به انجا سفر می کنند، و نیز تجسس در اتاق ها و وسایل انها و احتمال سرقت هشدار داده شد.
نظرات بینندگان