arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۵

یمن رسماً شلیک به ناو آمریکایی را تکذیب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرتیپ ستاد «شرف لقمان» ادعای اقدام یمن در هدف گرفتن ناو آمریکایی را بشدت رد کرد و آن را «ادعای هدفمند» توصیف کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن رسما ادعای آمریکا را در هدف گرفتن ناو این کشور در آبهای منطقه‌ای یمن را تکذیب کرد و گفت: شورای عالی سیاسی، بر نیروهای دریایی و دفاع ساحلی و نیروهای آن و همه سلاح‌های دفاعی در سواحل یمن جز آن نقاطی که در اشغال القاعده و ائتلاف سعودی-اماراتی است، تسلط کامل دارد و ادعاهای هدفمند درباره هدف گرفتن ناوهای آمریکایی را قاطعانه رد می‌کند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی یمن سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره مقاصد سوء و تکرار ادعاهای اینچنینی پس از کشتار عربستان در مجلس ختمی در یمن مطرح می‌شود، هشدار داد و گفت که «تجاوز مستقیم آمریکا و هدف گرفته شدن خاک یمن که صبح پنجشنبه رخ داد، اصلا پذیرفتنی نیست و با هر اتفاقی، به طور مناسب تعامل خواهد شد».
 
شرف لقمان این اقدام آمریکا را اقدامی تحریک‌آمیز خواند که به سود امنیت و ثبات تردد دریایی بین‌المللی نیست و گفت که «مسئولیت هرگونه تنش در آب‌های منطقه‌ای و تبدیل آن به منطقه‌ای نظامی، بر عهده کشورهای ائتلاف متجاوز و آمریکا خواهد بود».
 
سخنگوی نیروهای مسلح یمن بر تلاش ارتش یمن برای حفظ سلامت دریانوردی بین‌المللی در مناطقی که یمن مسئول آن است، تأکید کرد و گفت که یمن حاضر است با هر طرف بین‌المللی یا وابسته به سازمان ملل در خصوص ادعاهای مطرح شده تحقیق کند و مسببان آن را -هر که میخواهد باشد- مجازات کند.
 
این مقام یمنی همچنین یادآوری کرد که نیروی دریایی یمن، وظیفه دفاعی خود را در مقابل گروههای تروریستی و جنایتکار و همچنین شناورهای نظامی وابسته به ائتلاف متجاوز عربستان انجام می دهد که سواحل یمن را مستقیما هدف می‌گیرند.
منبع: فارس
برچسب ها: تکذیب ، ناو ، شلیک ، دیانوردی
نظرات بینندگان