arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۵

روسیه به هند اس-400 می فروشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بنابر اعلام مقامات روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور و نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، در نشست هفتۀ آینده در ایالت گوا، واقع در جنوب غرب هند، قرارداد فروش سامانۀ اس-400 را به امضا خواهند رساند.

پوتین در حاشیۀ نشست کشورهای موسوم به بریکس – متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی – که در ایالت گوا برگزار می‌شود، با مودی دیدار خواهد کرد.

کرمیلن اوایل هفتۀ جاری اعلام کرده‌بود محور اصلی گفتگوهای سران روسیه و هند دربارۀ «روابط دوجانبه، به‌ویژه مناسبات تجاری و اقتصادی» است.

این در حالی است که منابع وزارت دفاع هند سال گذشتۀ میلادی گفته بودند شورای تدارکات این وزارتخانه با خرید پنج سامانۀ موشکی اس-400 از روسیه موافقت کرده‌است. یکی از این منابع، هزینۀ خرید این پنج سامانه را 4/47 میلیارد دلار عنوان کرده‌بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اس-۴۰۰ قادر به ردیابی هم‌زمان 300 هدف و ساقط کردن 36 هدف در آن واحد در محدودۀ چند صد کیلومتری است.

مقامات روسیه می‌گویند قرارداد ساخت ناوچه برای نیروی دریایی هند و توافقنامه‌ای درخصوص سرمایه‌گذاری مشترک در این کشور برای تولید بالگردهای کاموف-226 نیز شنبه به امضا خواهد رسید.
برچسب ها: اس-400 ، موشکی ، وزارتخانه
نظرات بینندگان