arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۰

كاتوزیان: مسوول انفجار آبادان،مدیر پالایشگاه است

رئیس كمیسیون انرژی مجلس، آخرین نتایج بررسی‌های كمیسیون متبوعش از انفجار در مجتمع بنزین سازی پالایشگاه آبادان را تشریح كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس كمیسیون انرژی مجلس، آخرین نتایج بررسی‌های كمیسیون متبوعش از انفجار در مجتمع بنزین سازی پالایشگاه آبادان را تشریح كرد.

به گزارش  فارس، سه‌شنبه سوم خرداد ماه سال جاری بود كه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور به منظور افتتاح فاز سوم پالایشگاه آبادان(مجتمع بنزین سازی) به خوزستان سفر كردف اما پس از افتتاح این مجتمع، انفجاری همان فاز رخ داده و موجب آتش سوزی در برخی بخش‌های پالایشگاه روی داد.

پس از این ماجرا، كمیسیون انرژی با مأموریت دادن به تعدای از اعضای كمیسیون، به بررسی موضوع پرداخت؛ اینك حمیدرضا كاتوزیان نماینده مردم تهران و رئیس كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس به تشریح آخرین نتایج حاصله از بررسی‌های كمیسیون متبوعش پیرامون این حادثه پرداخت.

وی در ابتدا گفت: اگرچه كمیسیون نشست‌هایی در این مورد با مسئولین پالایشگاه برگزار كرده است اما گزارش نهایی درباره انفجار در پالایشگاه آبادان هنوز تكمیل نشده و ما به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

وی همچنین افزود: مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مجموعه‌های دیگری روی موضوع انفجار پالایشگاه آبادان مشغول بررسی هستند اما برداشت ابتدایی كمیسیون انرژی درباره حادثه رخ داده، این بود كه اقدام زود رس برای افتتاح پروژه، منجر به این حادثه شده است.

رئیس كمیسیون انرژی مجلس در ادامه این گفت‌وگو، مشكلات فنی را عامل اصلی انفجار اخیر در پالایشگاه آبادان عنوان كرد.

كاتوزیان در این باره اظهار داشت: بخشی از سیستمی كه باید به صورت اتوماتیك كار كند، چون در روز حادثه اتوماتیك كار نمی‌كرد، به‌صورت دستی و فعال شده است؛ اپراتور انسانی هم خطاهای مختلفی دارد كه می‌تواند منجر به این گونه حوادث شود.

وی در خاتمه تأكید كرد: مسئولیت این حادثه و تخلف انجام گرفته طبیعتاً برعهده مدیریت پالایشگاه آبادان است.
نظرات بینندگان