arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵

تعیین تکلیف مدیران مسئول غیر واجد در انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات، تعداد رسانه‌های واجد شرایط برای شرکت در انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات را تا ظهر شنبه24مهر، 4359 رسانه (اعم از مکتوب و الکترونیک) اعلام کرد.

به گزارش دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات، سید علاءالدین ظهوریان با اعلام این مطلب، تصریح کرد: با توجه به تبصره 2 ماده 35 آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات (هر مدیرمسئول حتی اگر مدیرمسئولی چند نشریه را به عهده داشته باشد تنها یک رأی خواهد داشت) تعداد مدیران مسئول واجد شرایط نیز تا ظهر امروز، 3028 نفر است که این عدد ممکن است تا پایان امروز افزایش داشته باشد زیرا عده ای از مدیران مسئول، پس از دریافت پیامک های دبیرخانه هیأت نظارت، در صدد تکمیل اعلام وصول و اخذ تأییدیه آن هستند تا نصاب لازم را برای شرکت در انتخابات به دست آورند.

دبیر هیات نظارت بر مطبوعات خاطر نشان کرد: چنانچه نصف بعلاوه یک از تعداد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کنند، نیازی به مرحله دوم انتخابات (14 روز بعد) نیست. در این حالت، فرد منتخب هم باید اکثریت مطلق آراء (نصف بعلاوه یک) را از آن خود کرده باشد و گرنه به مرحله دوم (14 روز بعد) موکول می شود.

شانزدهمین دوره انتخاب نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، یکشنبه 25 مهرماه از ساعت 10 تا 16 و به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع رسانه های کشور (e-rasaneh.ir) خواهد بود.

 شایان ذکر است، مدیران مسئول محترمی که مطابق آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات، واجد شرایط حضور در انتخابات نیستند(عدم اعلام وصول، انتشار نامنظم، عدم فعالیت و...) در ساعات برگزاری انتخابات یعنی روز یکشنبه از ساعت 10 تا 16 نیز می توانند با مراجعه به دبیرخانه هیأت نظارت بر مطبوعات و ارائه مستندات، نسبت به رفع مشکل و امکان رأی‌دهی الکترونیکی اقدام نمایند.

کارشناسان سامانه جامع رسانه های کشور نیز با شماره تلفن‌های 84095235 و 09198139925 به صورت 24 ساعته آماده رفع مشکلات احتمالی هستند.
نظرات بینندگان