arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۰۶ تير ۱۳۹۰

تيراندازي انسان را صبور مي‌كند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدير اجرايي نخستين المپياد نظام مهندسي ساختمان كشور گفت: ورزش تيراندازي انسان را صبور، خلاق و فكور بار مي‌آورد، دقت عمل در اين رشته همچون دقت عمل در هنر خطاطي و نقاشي است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، فرزاد ترابي صبح امروز در حاشيه برگزاري نخستين المپياد نظام مهندسي كشور در اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به تعبيري تيراندازي يك هنر است، هنر خوب فكر كردن و دقيق به هدف زدن و اين عمل با هماهنگيهاي روحي و جسمي و توأم با شرايط خاص خود صورت مي‌گيرد.

وي افزود: شركت مهندسان در اين رشته نقش موثري در حرفه آنها دارد زيرا رشته تيراندازي ارتباطات فيزيكي مناسبي با شغل آنها دارد.

مدير اجرايي نخستين المپياد نظام مهندسي ساختمان كشور با اشاره به اينكه رعايت تكنيك‌هاي تيراندازي نياز به تعقل و تأمل فراوان دارد تا فرد بتواند با حضور ذهن و تمركز با در اختيار قرار دادن جسم و روح در روانه كردن شليك‌ها تير خود را به زيبائي هر چه تمام‌تر به مركز هدف بنشاند، گفت: يك شليك عالي به مركز نمره ۱۰ همان قدر براي ديگران لذت بخش است.

وي با بيان اينكه ورزش تيراندازي يكي از پيچيده‌ترين ورزش‌ها از نظر علمي است، تصريح كرد: شايد براي كساني كه تيراندازي را فقط يك حركت انگشت بر روي ماشه مي‌دانند به اندازه صداي يك شليك قابل درك نباشد، ولي يك فرد تيرانداز به خوبي مي‌داند يك شليك خوب و دقيق نياز به يك فيزيولوژي خوب جسماني، بدني آماده، فكر و ذهني متمركز و آماده به كار و رعايت اصول و تكنيك دارد.

نظرات بینندگان