arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۳۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۰

قسمت ششم/ جسورترین و شیرین ترین های هفته به روایت "انتخاب"

شجونی: ایشان که طی ماههای گذشته موفق شده به خاطر شرایط خاص کشور خود را عمده کند اخیراً با اشاره به اینکه "موتلفه داره به کجا می ره و دست هایی اون پشت پنهانه" فرموده اند "هاشمي۱۰ ميليارد هم بدهد به ديدارش نمي روم!" دکتر شجونی این سخنان را تلفنی به کسی گفته که او را به این جلسه دعوت کرده است.به همین منظور، خبرنگار ستون "شیرین ترین شخصیت های هفته" سایت انتخاب، موفق شد آخرین صحبت های رد و بدل شده میان شجونی و کسی که می خواسته او را به جلسه ببرد، را به دست آورد...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه خبری تحلیلی"انتخاب" Entekhab.IR در نظر دارد ، آخر هر هفته (جمعه) نگاه و اشاره ای به جسورانه ترین و شیرین ترین اظهارنظرها توسط افراد مختلف داخلی و خارجی، داشته باشد.


(چهارمین قسمت ستون "بامزه ترین و جسورترین های هفته" در "انتخاب")

( پنجمین قسمت ستون "بامزه ترین و جسورترین های هفته" در "انتخاب")

اولاً خبر خوش هفته را تا یادم نرفته بگویم که "بنز نیکبخت واحدی پیدا شده" خب خدا رو شکر؛ الحمدالله یکی یکی داره مشکلات مملکت کم میشه" خبر بد هفته هم که این هفته آقای علم الهدی صحبت خاصی نزدند.

بی خیال؛ بریم سراغ شخصیت های جسور و شیرین هفته:


شیرین ترین های هفته


 1. شبکه ی من و تو: شبکه ی من و تو که با هنرمندی چند جوان ، دور هم اداره می شود و از قضا تک تک شان، "هم مجری هستند، هم کارگردان، هم میهمان و...." (یکی نیست بگه اگه این همه هنر دارید خب می موندید توی همین ایران، خاطرخواه بیشتر دارید) ، در تازه ترین گاف خود شیرین ترین دلایل ممکن را برای نقش ایران در اتفاقات سوریه به زبان آورد.


این شبکه مدعی شد "چون نیروهای امنیتی سوریه ریش دارند پس ایرانی هستند" یکی نیست بگوید آخه این چه حرفیست که می زنید؛ اگه اینطوریه لابد چهره هایی که عکسشان در بالا آمده هم ایرانی اند و هم مامور جمهوری اسلامی!






2. علی ابادی: -آقای علی آبادی پس از اینکه موفق شد سرپرستی وزارت نفت را در اختیار بگیرد؛ ظرفیت های پنهان خود را یکی یکی رو کرده و باعث حیرت ملت می شوند. ایشان اخیراً‌گفته اند " مردم با روزه گرفتن با تحریم ها مقابله می کنند" در این مورد نگارنده به خاطر این همه شعر و شعور در هم تنیده؛ در وجود مبارک آقای علی آبادی شگفت زده شده و امکان نوشتن ادامه ی متن را به دلیل عدم توانایی جسمی دارا نمی باشد!

اما سخن شیرین تر آقای علی آبادی این جمله ی تاریخی بود که "انجا من رئیس بودم هر که می خواست صحبت کند از من اجازه می گرفت:"

آخی! دلم سوخت با این حرف، ببین بنده خدا توی مدیریت های متنوع قبلیش چقدر اذیت شده؛ وسط سخنرانیش هر کی حال می کرده یه تیکه می پرونده؛ آخی بچه مون! الای قربونت برم! من از دکتر همینجا رسماً درخواست می کنم چند جای دیگه هم شما رو ببرن؛ اوپکی جایی؛ نشد اجلاس کشورهای عضو ....؛ آخرشم نشد ببرنش توی همون جلسه سالیانه سازمان ملل؛ هم یه تیریپ خارج رو ببینن و هم اینکه اونجا ضمن اینکه ازش اجازه بگیرن برای هر کاری، هی بهش بگن آقای رییس، هی بگن آقای رییس" ضمن اینکه با اون انگلیسی صحبت کردن دلنشین شون، حالی اساسی به میهمانان می دهند و خاطره ای ماندنی تا ابد در ذهن میهمانان برجای می گذارند و باعث بهتر شدن روابط با کشورها می شن؛ اینم خودش یه دیپلماسیه!

در آخر هم ارزو می کنم ان شالله همه ی افرادی که مشکل دارند، مشکلشون زودتر برطرف شه.


3. نیروی محترم انتظامی: این نیرو، اخیراً از سوی رئسایش جملات نغزی بر زبان رانده است. الف)"خبر خوش" احمدی‌مقدم: بعد از برخورد ناجا، چهره ۹۰ درصد خانه ها از ماهواره پاک شد! ... اولاً من نمی دونم این عزیزان آمارها رو از کجا می آرن، ولی به فرض صحت ... خدا رو شکر؛  دیگه این برنامه های کثیف و بی ادبی ماهواره رو ملت نمی بینن؛ مشکلات وارداتی مثل اون تجاوزات هم کم کم تموم میشه. برنامه های تلویزیون رو بچسب!

ب) هشدار سردار رادان به استفاده مجدد از تجهیزات ماهواره: نه سردار، بعید می دونم اونجور که شما دستور دادید و اقدام کردید، دیگه کسی سمت این دستگاه های مستهجن بره. خون خودتو کثیف نکن برای این چیزا بابا، حیفی شما...

ج)"کشف" دو هزار و سیصد و نود لباس زنانه مستهحن توسط پلیس!... کاش حداقل می گفتن منظورشون از لباس مستهجن چیه؟ مثلاً قرار بوده اون لباس ها توی خونه پوشیده بشه یا  مانتوها وضعش ناجور بوده؟!

د) رییس پلیس اصفهان: حادثه خمینی شهر طبیعی است و همه جا رخ می دهد! ... با توجه به موراد بالا؛ طبعاً‌ توضیحی نداریم!



4. شجونی: ایشان که طی ماههای گذشته موفق شده به خاطر شرایط خاص کشور خود را عمده کند اخیراً با اشاره به اینکه "موتلفه داره به کجا می ره و دست هایی اون پشت پنهانه" فرموده اند "هاشمي۱۰ ميليارد هم بدهد به ديدارش نمي روم!" دکتر شجونی این سخنان را تلفنی به کسی گفته که او را به این جلسه دعوت کرده است.

به همین منظور، خبرنگار ستون "شیرین ترین شخصیت های هفته" سایت انتخاب، موفق شد آخرین صحبت های رد و بدل شده میان شجونی و کسی که می خواسته او را به جلسه ببرد، را به دست آورد که در زیر می آید:

یک ساعت پیش از برگزاری جلسه : جاجی این تن بمیره پاشو بیا! پاشو بیا اونجا "له له" می زنن تو رو ببینن، تو خیلی مهمی پاشو بیا؛ جان مامانم اینا پاشو بیا... چی؟ چقدر؟ نه حاجی زیاده. آخه ارزششو نداری! حالا اینو فعلا داشته باش.... باشه اونم حله، منتظریم.

پس از برگزاری جلسه: الو! حاجی! الو! بابا دمت گرم! نیومدی نه؟ دفعه چندمه آخه این کارو می کنی؟ ای داد بیداد، الو؟ الو؟....

و صدای آشنایی که به گوش می رسد: دستگاه مشترک مورد نظر خاموش می باشد د موبایل ست ایز آف!



5.رییس دانشگاه بروجرد بروجرد: ایشان هفته اخیر موفق شدند خفن ترین پاچه خواری دهه اخیر را خدمت آقای جاسبی انجام دهند و بگویند" طبق نظریه كوانتوم از ۴میلیارد نفر یكی جاسبی می‌شود!"

خدا وکیلی من هم اگه جای آقای جاسبی بودم (مطابق عکس بالا) این میز رو اینطوری دو دستی می چسبیدم هیچ؛ بغلشم می کردم می بردمش خونه! آخه ببین لامروت چی داره می گه؟ اوه اوه، کوانتوم؟؟؟ من؟؟؟ بروجرد؟؟؟!




6. مهدي طائب: ایشان در میزگردی فرموده اند " تيپ شخصيتي‌ رييس‌جمهور آينده شبيه احمدي‌نژاد است"

ای بابا، خدایا! دمت گرم! این یکی رو دیگه نه!




7. فاطمه آلیا : در حالی که این نماینده مجلس قرار بود تا همین چند روز پیش در لیست جسورترین های هفته باشد، ناگهان جایش را عوض کرد و رفت توی شیرین ترین های هفته. این خانم محترم اوایل هفته با تایید خبر "تجاوز به استخر زنانه" در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا، جزئیات این فاجعه را فاش کردند. چند ساعت نگذشت که سرکار خانم زدند زیرش و با همان خبرگزاری مصاحبه کردند و گفتند " اون حرفایی که زدم منظورم تجاوز در باغ خمینی شهر بود"

ظاهراً با این افشاگری مهم خانم الیا مشخص شد که باغ خمینی شهر "استخر" داشته و اصلاً ماجرا چیز دیگری بوده! جل الخالق!


شخصیت های جسور هفته



1.آیت الله هاشمی: رئیس مجلمع تشخیص مصلحت نظام، موضع اخیر سید محمد خاتمی را تکرار کرد . این که ایشان و خاتمی چه گفته اند محل بحث ما نیست؛ اما همین که یکی بیاد موضع آسد ممد خاتمی رو تکرار و برجسته و علنی کنه، باید توی لیست جسورترین ها باشه... باید منتظر دوستانی باشیم که دنبال نخ می گشتند تا آقای هاشمی را به فتنه اخیر بچسبانند! خب هی می گید موجود نیست! بیا ، اینم سند! حالا بگم؟ بگم؟ ...

آقای هاشمی همچنین گفته اند "تهمت، دروغ و ضایع کردن حقوق مردم می‌تواند زمینه‌ساز رشد منکرات در جامعه باشد " با اینکه خیلی این حرفها تکراری است و به وفور در کشور این موراد دیده می شود، اما تکرارش برای شیر فهم شدن بعضی ها خیلی خوب است.



2.ذوالنور: ببین چقدر شیرینه این نمایندگی مجلس که یکی حاضره دو شبه از دسته ی "خفن ترین حامیان دولت" تبدیل بشه به "مخالف و منتقد پیچیده ی دولت".

آقای ذوالنور که از رفقا شنیده "اونجام که تو هستی البته خوبه، نمی گم بده، ولی مجلسو ندیدی چه حالی می ده!" فیلش یاد هندستون کرد و حسابی به تکاپو افتاد ، استعفا داد و پشت هم سخنرانی کرد...البته خدا وکیلی اگر بگذریم از این همه سیاست بازی و این حرفا، سخنانش جداً مهم و افشاگری اش کم نظیر بود.

فقط من از این می ترسم ، اینطور که پیداست و انتخابات مجلس هم نزدیک است، ممکن است آقای ذوالنور طی هفته ها و ماههای آینده چیزهای خیلی بدتری به زبون بیاره؛ یعنی ممکنه چند تا ..... هم نثار اون بنده خدا بکنه!  آخه ببینید این آقای ذالنور این هفته چی گفته، حتما حق رو به من می دید: شاید پیش بینی هاشمی در مورد "عاقبت بنی صدری احمدی نژاد" درست باشد/ اگر خاتمی 11 روز قهر می کرد، مملکت به آشوب کشیده می شد!


3.احمدی نژاد: خب نوبتی هم باشد نوبت دکتر خودمان است؛ ایشان از آنجایی که خبرشان کردند که "مجلس 2 هفته ای برای تعطیلات و حال و صفا تعطیل شده است" دل رو به دریا زد و تا توانست به منتقدانش تاخت. او حرفهایی زد که چهارستون بدن ادم می لرزد. ایشان گفته اند کابینه خط قرمز است؛ اگر بخواهند به آن دست‌اندازي كنند افشاگری می کنم"

دکتر! بی خیال شو! باز نیای عکس .... یکی دیگر رو کنی؟ داغ نکن بیا فعلا اسم اونایی که توی جیبت هست رو بگو، یه کم اطرافیان حال بیان از این همه افشاگری خنک بشن بنده های خدا! البته یکی می گه خنک هم نشدن نشدن، چون به زودی کل جریان رو می برن جمعی "آب خنک" بخورن!



4.مختاباد: اینکه در این روزگار یکی با آن چهره ی "خیلی موجه" بیاید تمام قد از استاد شجریان حمایت کند جایش  با همان قد در لیست جسورترین های ماست! ایشان گفته اند: مگر قرار بود شجریان چه بگوید که نگذاشتید سخنرانی کند؟

فقط مختاباد جان، یه کم آرومترٰ! بچه همسایه خوابه، مامانشونم مریضه! خدا خیر دنیا و آخرت بهت بده.



5.طنز نویس کیهان: این که یکی پیدا شود توی خود روزنامه کیهان، طنز مودبانه بنویسد اساساً کار دشوار و سختی است و خیلی جسورانه! جسورانه تر می شود وقتی همان طنز نویس بیاید شریعتمداری مدیرمسئول ترسناک کیهان را سوژه ی خود کند. بابا ایول آقای چیز! طنز نویس کیهان را می گویم! ایول! فقط تونستی اسمت را عوض کن مردم برات حرف درمیارن!



6. داوود میرباقری: کارگردان فیلم های مهم تاریخی ایران، خسته است. خسته از ناملایمتی ها. از اتفاقات ناگوار. از سیاست مداران و سیاست بازان. او گفته: من انقلاب اسلامی و ایران را دوست دارم و به شدت نگران هستم. اتفاق هایی دارد می افتد كه مرا نگران كرده است. از مجموعه رعنا این اتفاق افتاد. گاهی باید به سیاستمدارهایمان ضربه بزنیم و غبار آنها را بیرون بریزیم. ما در حال حاضر باید از همه مفاهیم اعتقادی و باوری خود مراقبت كنیم و باید به این سوال پاسخ دهیم مسوول این همه مشكلاتی كه در جامعه بروز یافته كیست؟ چرا به اندازه كافی درنگ و برنامه ریزی نكردیم كه امروز با این چالش ها مواجه شدیم؟

وی همچنین درخصوص محافظه كاری در روایت قصه مختارنامه نیز گفت: كار و حرفه ما این اتفاق را برنمی تابد. اگر كاری نتواند با مفاهیم مهم برخورد كند محكوم به شكست است. ما همیشه به نقد احتیاج داریم و باید عملكرد را زیر ذره بین قرار دهیم و در جهت رفع كمبودها تلاش كنیم. به هرحال این نیت من بوده است.

* مسعود نیک منش / masoudnikmanesh@yahoo.com
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دوستدار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
0
17
ممنون انتخاب جان جالب بود!
هدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
0
13
بابا شما دیگه کی هستید ایول بابا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
0
11
دستتون درد نکنه انسان سایت شمارو که میخونه احساس میکنه باواقعیات روبروهست نه با یه مشت دروغ وتبلیغات الکی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
0
11
البته یکی می گه خنک هم نشدن نشدن، چون به زودی کل جریان رو می برن جمعی "آب خنک" بخورن!
این یه تیکش محشره
بابا ایول
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
0
11
اگه همینجوری پیش بری ماه اینده پیش ....هستی!!
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
0
9
دمتون گرم
احمد
|
UNITED STATES
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
2
10
[جز مورد اول که حتما برای دیگران !!!گذاشتید که خیلی گیر ندهند...............بقیه معرکه بود............دست مریزاد
unknow
|
UNITED STATES
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
0
13
قشنگ بود و پر محتوا
منم به عنوان مخاطب چند تا خبرنامه >سایت شما رو جسورانه ترین خبرنامه میدونم
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
0
7
با این جسارت امیدوارم جسارت اجازه نشر نظرات کاربران سایتتان را هم داشته باشید چون گاهی مطالبی از اینها ملایم تر هم منتشر نمی شوند به هر صورت متشکرم و برایتان آرزوی توفیق روزافزون دارم
نظرات بینندگان