arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۴۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۰۶ تير ۱۳۹۰

پاچه خواری از نوع رییس دانشگاه بروجرد: طبق نظریه كوانتوم از ۴میلیارد نفر یكی جاسبی می‌شود!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احمد سیف در تعریف و تمجید از رئیس دانشگاه آزاد، به نظریه كوانتوم متوسل شد و گفت: طبق نظریه كوانتوم از لحاظ مدیریتی باید 4 میلیارد جمعیت بگذرد تا یكی مثل دكتر جاسبی ظهور كند. بیاید 400 دانشگاه را تولید كند البته بدون هیچ‌گونه پشتیبانی مالی.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی انتخاب به نقل از فارس؛ عبدالله جعفرعلی جاسبی رئیس دانشگاه آزاد كه این روزها سرگرم سركشی و افتتاح پروژه‌های واحدهای دانشگاه آزاد در استان‌های مختلف كشور است، روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته در دانشگاه آزاد واحد بروجرد حضور پیدا كرد كه البته حضور وی در این دانشگاه با حاشیه‌هایی همراه بود.
 



روز پنجشنبه مسئولان دانشگاه آزاد به دلیل حضور جاسبی امتحانات پایان ترم تحصیلی را به 15 تیر موكول كردند و در جلسه‌ای احمد سیف رئیس دانشگاه آزاد واحد بروجرد به سخنرانی پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود به نظریه كوانتوم اشاره كرد و طبق این نظریه به تمجید از رئیس خود پرداخت كه در ذیل به متن كامل این بخش از سخنان سیف می‌پردازیم.

"كوانتوم را از این بابت انتخاب می‌كنم كه به ترلوژی یا عرفان نزدیك است، به خاطر اینكه كسانی كه كوانتوم می‌دانند حرف‌هایی را می‌زنند كه كلاسیك‌ها هم شاید نفهمند و كسانی كه عارفانه حرف می‌زنند، آنها نیز شاید عوامند و متوجه نشوند.

چند سال پیش در آلمان جلسه‌ای گذاشتند. آقای هایزنبرگ را انتخاب كردند و به او گفتند، آقای هایزنبرگ از دنیای كوانتوم زندگی را تعریف كن. او گفت در این مجموعه چه كسانی هستند؟ آنها گفتند علوم‌پایه. او گفت از خودشان استفاده می‌كنم. اولین سؤال من این است كه اگر این تاس را بالا بیندازیم به چه احتمال عدد 6 پائین می‌آید. گفتند به احتمال یك ششم. هایزنبرگ گفت شما اشتباه می‌كنید، من تاس را صد بار بالا می‌اندازم ولی عدد 6 در هیچكدام نمی‌آید. اگر بخواهد تا صبح احتمال یك ششم عدد 6 بیاید این تاس میلیاردها بار باید بالا انداخته شود كه شاید به احتمال یك ششم عدد 6 بیاید.

هایزنبرگ رو كرد به ریاضی‌دانان و گفت‌ آیا درست است؟ همه گفتند بله. گفت جلوتر می‌رویم. از جرم خورشید چقدر باید كم بشود كه یك ثانیه نور تولید شود؟ من محاسبه كردم یك میلیون و 250 تن باید كم بشود. از جرم خورشید تا یك ثانیه نور تولید بشود و اگر نباشد این وضع، وضع نجومی خورشید این نور تأمین نخواهد شد.

جلوتر برویم، گفت چه مقدار سلول در مغز انسان وجود دارد؟ من حساب كردم تعداد 100 بیلیون سلول تحریك‌پذیر و چند برابر این سلول تحریك‌ناپذیر است. بر هم كنش اینها رفتار انسان را مشخص می‌كند. اگر نباشد این تعداد نجومی سلول فرد، این رفتار هنجاری را ندارد. گفتند آقای هایزنبرگ اینها چه ربطی به فلسفه زندگی دارد؟ گفت اتفاقاً ربطش همین جاست. باید 4 میلیارد نفر متولد بشود تا یك نفر بشود ادیسون كه دنیا را تكان ‌دهد.

این مدیر دانشگاه آزاد ادامه داد: باید این جمعیت بشود تا یكی بشود حضرت روح‌الله و از یك پشت بام كوچك دنیا را نظاره كند و در این نظاره به جز خدا كسی را نبیند. این از لحاظ مذهبی است و "از لحاظ مدیریتی باید 4 میلیارد جمعیت بگذرد تا یكی مثل دكتر جاسبی ظهور كند. بیاید 400 دانشگاه را تولید كند بدون هیچ‌گونه پشتیبانی مالی. "

از هایزنبرگ سؤال پرسیدند كه آقای هایزنبرگ اینها چرا اینقدر قوی هستند؟ برگشت گفت اینها نسبت به مردم یك فرقی دارند. فرقش این است كه اینها نیروی درونی دارند. گفت حالا این نیروی درونی را تفسیر كن. گفت الان تفسیر می‌كنم. گفت آقای نیوتون گفته است نور به صورت پیوسته وجود دارد. من می‌گویم نور پیوسته نیست، نور به صورت كوانتیته است. یعنی چی؟ یعنی اینكه نور بسته بسته است و هر بسته یك انرژی خاصی دارد. یك مثال خیلی ساده زد. گفت این نردبان را در نظر بگیرید. اگر بخواهید صعود كنید یك پا را روی پله اول، پای دوم را روی پله دوم. اگر پای دوم بین پله اول و دوم قرار بگیرد، صعود صورت نخواهد گرفت. گفت‌ اینهایی كه این خصوصیت را دارند این انرژی را به اندازه خاص خودش رها می‌كنند. گفت اگر زندگی تمام مردم دنیا را به تخم‌مرغ تشبیه كنیم، همه مردم دنیا به وسیله نیروی خارجی این تخم مرغ را می‌شكنند ولی این جور افراد تخم‌مرغ را از داخل می‌شكنند، پس ما هم خیلی نگران نباشیم. دانشگاه زیاد می‌زنیم به خاطر اینكه آن نخبه‌ها زیاد بشوند و زندگی را برای همه تفسیر كنند. بنده چون كه می‌خواهم بروم این‌گونه صحبت می‌كنم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
2
14
به این پاچه خواری نمیگن میگن...؟
اوفتاد؟
شهاب
|
Thailand
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
55
5
دکتر سیف از مردان بزرگ وزخمتکش دانشگاه ازاد بروجرد است حالا تحت تاثیر قرار گرفته وچیزی گفته اند .که این از شایستگی های ایشان کم نمیکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
فكر مي كنم در جايي خواندم كه پيامبر فرموده به صورت چاپلوسان خاك بپاشيد.
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
1
58
متاسفانه در تاریخ کشورمان از گذشته های دور ، از این دست تعریف و تمجیدهای اغراق آمیز و بی جا و البته در بسیاری موارد به ویژه در رده های بالای حکومت ها و نیز تشکیلات و سازمان های دولتی ، تملق گویی ها و چاپلوسی های ناپسندی وجود داشته و دارد.
آیا آقای سیف نمی توانست با بیانی ساده ، زیبا و خالی از از ادبیاتی که به آن اشاره شد ، از زحمات و تلاش های آقای
جاسبی ، قدردانی کند؟
آیا واقعا" اگر ایشان (آقای سیف)در این جایگاه مدیریتی هم نبود ،
به همین شیوه سخن می گفت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
0
36
ای آلبالو ای شفتالو ای استاد کوانتومی ای یک نفر در 4 میلیارد .
افشين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
43
3
خدا را شكر بين دانشگاه ازاديها هم انسان باسوادي است. من با دكتر سيف دانشگاه شهيد بهشتي بودم او واقعا نابغه است.
فرهنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
1
9
فکر نمیکنم 4 میلیارد انسان داشته باشیم که از بچه های فقیر فقرا بکنه و ... الا آخر
مهسا شایگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
32
4
دکتر شما فوق العاده ای....خانواده به شما افتخار میکنند...دایی جان شما الگوی مایید...موفق باشید
ارزو
|
Malaysia
|
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
1
19
خوب 4 میلیارد بیشتر هم باید بره تا یکی مثل من یا خود دکتر سیف بیاد این که عجیب نیست اما اگه بوی چاپلوسی بدهد افتضاح است . انسان باید به خود اعتماد داشته باشد و خودکم بین نباشد و حتی اگر به کسی ارادت دارد طوری بیان نکند که ابروریزی شود
فرنوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
3
1
بابا حالا جو گرفتش!شما به بزرگی خودتون بی خیال!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان