arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۰۶ تير ۱۳۹۰

حکم بازداشت قذافی صادر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صدور حکم دادگاه بین المللی جنایی برای بازداشت معمر قذافی و سیف الاسلام و تلاش دیکتاتور لیبی برای جبران کمبود نیرو در زمینه دفاع شهری با حضور زنان از جمله تحولات مربوط به این کشور است.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر؛ شبکه الجزیره گزارش داد: دادگاه بین المللی جنایی حکم بازداشت معمر قذافی و سیف الاسلام فرزندش و همچنین عبدالله السنوسی رئیس سازمان اطلاعات رژیم لیبی را صادر کرد.

دادگاه بین المللی جنایی علت صدور حکم بازداشت قذافی و فرزند و همچنین رئیس دستگاه اطلاعاتی رژیم وی را ارتکاب جنایات جنگی علیه بشریت اعلام کرده است.

از سوی دیگر روزنامه گاردین در مطلبی با عنوان "زنان سلاح جدید قذافی" آورده است : رژیم لیبی از جدیدترین سلاح خود ضد ناتو که ارتش زنان است، پرده برداشت.

این روزنامه بیان کرد: طرابلس پایتخت لیبی اخیرا شاهد جشن فارغ التحصیلی سربازان زن که برای دفاع از رژیم لیبی آموزش دیده اند در مقابل دیدگان پنجاه رسانه بین المللی بود.

روزنامه مذکور به نقل از "موسی ابراهیم" سخنگوی رژیم لیبی آورده است : زنان هم اکنون در جنگ علیه ناتو مشارکت جدی دارند این زنان آموزشهای خوبی را برای انجام ماموریتهایشان دیده اند که مهمترین ماموریت آنها دفاع از منازل است.

موسی ابراهیم افزود: طرحی برای اعزام این زنان به خطوط مقدم جبهه وجود ندارد، زیرا آنها برای این امر آموزش ندیده اند و ارتش لیبی به خوبی می تواند در جبهه های جنگ به وظایف خود عمل کند.

سخنگوی رژیم لیبی گفت : با بالا رفتن روحیه رشادت مردمی ما به دنبال این هستیم که از هر مادری به عنوان یک بمب و ابزار جنگی استفاده کنیم.

روزنامه فوق آورده است : حدود 500 زن از سنین مختلف که لباس نظامی بر تن داشتند و سلاح با خود حمل می کردند در برابر رسانه های جهانی رژه رفتند.شعار آنها حمایت از معمر قذافی بود.

اخیرا انقلابیون از احتمال حملات شیمیایی نیروهای قذافی به برخی مناطق خبر داده بودند. این در حالی است که نظامیان قذافی از هیچ جنایاتی از جمله تجاوز به زنان خودداری نمی کنند.

نظرات بینندگان