arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۵۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۰۶ تير ۱۳۹۰

کفاشیان به مجلس رفت و بالاخره از مردم عذرخواهی کرد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رييس فدراسيون فوتبال مي‌گويد در اين شرايط عذرخواهي از مردم وظيفه ما است و نمي‌توانيم از زير بار مسئوليت شانه خالي كنيم.

علي كفاشيان كه امروز براي پاسخگويي به نمايندگان مجلس به كميته تربيت بدني رفته بود، پس از پايان جلسه در گفت و گو با ايسنا، درباره حذف عجيب تيم اميد، از رقابت‌هاي انتخابي المپيك اظهار كرد: به هر حال مردم دوست داشتند كه پس از ۳۶ سال تيم اميد را در المپيك ببينند. ما هم نظر آن‌ها را مي دانستيم به همين خاطر از مدت‌ها قبل كار برنامه‌ريزي براي اين تيم را آغاز كرديم. تلاش كرديم فضايي را فراهم كنيم كه تيم اميد بتواند به سال‌ها ناكامي فوتبال ايران در راه رسيدن به المپيك پايان دهد، اما اين اتفاق رخ نداد.

وي افزود: به هر حال بايد بپذيريم كه بار اولي نبود كه در رسيدن به المپيك ناكام مانديم. در ۹ دوره قبل هم چنين شرايطي داشتيم و اين نشان مي‌دهد كه ساختار فوتبال ايران ايراد دارد. بايد به دنبال اين باشيم كه چرا چنين ساختاري همواره براي فوتبال ما دردسر ساز مي‌شود. يك اشتباه كوچك ، يك اتفاق بزرگ را حادث شده و فوتبال ايران از رسيدن به المپيك باز مانده است. ما بايد به دنبال اين سوال باشيم كه چرا هيچ گاه نمي‌توانيم به راحتي به جام جهاني برويم. فوتبال ما پتانسيل حضور در ميدان‌هاي جهاني را دارد، اما همان طور كه همه اذعان دارند، فوتبال ايران ساختار درستي ندارد.

وي با اشاره به انتقاد‌هايي كه اين روزها به نحوه مديريت فدراسيون فوتبال مي‌شود، گفت: ايرادي ندارد. بايد اين انتقادها مطرح شود. اما من از منتقدان مي خواهم ريشه يابي كنند كه چرا ساختار فوتبال ايران نمي‌تواند فضا را براي حضور تيم‌هاي ايراني در ميادين جهاني فراهم كند. تنها از منتقدان مي خواهم كه ساختارشكني انجام نگيرد. اتفاق خوبي كه براي فوتبال ما افتاده، تشكيل مجمع است و اين يعني اين كه اهالي فوتبال مي‌توانند براي فوتبال تصميم بگيرند. براي من كاري ندارد كه كنار بروم. اما نمي‌خواهم ساختارشكني صورت بگيرد. نبايد تنها به مواردي از موفقيت دلخوش كنيم و بگوييم كه در فلان سال به جام جهاني رفتيم، بايد منتقدان اين مساله را ريشه يابي كنند كه چرا نمي‌توانيم به موفقيت عادت كنيم. آيا دليل اين ناكامي‌ها عدم سرمايه‌گذاري، ساختار نامناسب باشگاه‌ها است يا حضور كفاشيان در فدراسيون فوتبال. من چه در اين فوتبال باشم و چه نباشم آرزويم موفقيت فوتبال است و دوست دارم بهترين اتفاقات براي فوتبال بيفتد و همه بايد دست به دست هم دهيم تا مشكلاتي كه وجود دارد را حل كنيم.

كفاشيان در پاسخ به اين سوال كه آيا با بركناري معيني، پرهيزگار و حاجيلو فدراسيون نخواسته پشت اين بركناري‌ها پنهان شود، گفت: مثل روز وظيفه سرپرست مشخص است. سرپرست قبلي بايد اطلاعات را به سرپرست جديد مي داد، همه مي دانند كه وظيفه كميته تيم‌هاي ملي چيست. اين اتفاقي كه افتاده، مسببش كه هيات رييسه نبوده است. به هر حال چيزي كه طبيعي است اين كه ما در اين مساله به جمع بندي رسيديم و تصميم‌مان را گرفتيم. با اين حال من وظيفه خودم مي‌دانم كه از مردم به خاطر اتفاقي كه افتاد عذرخواهي كنم. به هر حال سرپرست تيم اميد هم منتخب فدراسيون فوتبال بوده و او با اشتباهش چنين اتفاقي را سبب شده است.

كفاشيان با اشاره به شرايط عليرضا منصوريان گفت: فعلا منصوريان بر سر كارش مي‌ماند، ما نبايد همه چيز را تعطيل كنيم. بالاخره بازي‌هاي آسيايي و المپيك مجددا از راه مي‌رسند و ما نبايد دست روي دست بگذاريم و نااميد شويم.

رييس فدراسيون فوتبال درباره ناديده گرفتن سقف قرارداد در فصل نقل و انتقالات از سوي برخي بازيكنان و باشگاه‌ها به ايسنا گفت: سقف قرارداد را سازمان ليگ در شرايطي به صورت قانون در آورد كه باشگاه‌هاي معترض معتقد بودند با بالا رفتن رقم پيشنهادي بازيكنان بايد تيم‌هايشان را تعطيل كنند، به همين خاطر و به درخواست باشگاه‌ها، سازمان ليگ تصميم گرفت كه سقف قرارداد تعيين كند، اما اگر واقعا باشگاه‌ها قصد اجراي اين قانون را ندارند، سازمان ليگ مي‌تواند اين قانون را بردارد.

وي درباره بازارگرمي برخي از بازيكنان در فصل نقل و انتقالات و طرح رقم‌هاي يك ميلياردي گفت: به عزيز محمدي گفته ام كه بايد تمامي اين مسايل را ثبت كند و قطعا با مربيان و بازيكناني كه خداي ناكرده زياده خواهي مي‌كنند به شدت برخورد شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
0
2
ریشه ناکامی فوتبال ما بی تدبیری و سوءمدیریت شماست آقای کفاشیان . این مساله برای همه مردم روشنه که شما توانایی مدیرت فوتبال رو ندارید پس بهتره یک بار برای همیشه خیال همه رو راحت کنید تا دیر نشده...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
0
1
شما كه اين همه سال درون فوتبال هستي وهنوز نمي داني مشكل فوتبال چيست معلوم ميشود اين كاره نيستي. چرا مسولان ما اينقدر ازاستعفا گريزانند !!!لا اقل شما اقاي كفاشيان نشان دادي براي فوتبال ومسايلش ساخته نشدي.برو شايد يك فوتبالي بيايد ودردي را چاره كند.
Davoud
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
0
0
مشکل اساسی و ناکامی های فدراسیون فوتبال شخص کفاشیان هست و این همه پول بیت المال هدر ..... و چرا عوض نمی شه خدا می دونه .....
alireza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
0
0
با سلام ريشه تمام ناكامي هاي تيم فوتبال در وجود مديران بي لياقتي مثل آقاي كفاشيان است ك با وقاحت تمام عليرغم همه نقاط ضعف و بي تدبيري باز هم با پررويي هرچه تمام بر منصب خود تكيه زده و قصد كناره گيري هم ندارند اشكال در ساختار ميديريت كشور است كه اچازه مي دهد انسانهاي نالايقي كه با عث جريحه دارشدن غرور ميليونها ايراني مي شودند همچنان بر مسند قدرت باقي بمانند و با لابي گري علنا مردم ايران را به سخره بگيرند و وقيحانه با لبخندهايي مسخره در مقابل دوربين ظاهر شوند واقعا اگر در هر كجاي دنيا اين اتفاق مي افتاد با مسئوليني مثل كفاشيان چه برخوردي ميكردند كه حالا تازه ايشان به دنبال اصلاح ساختار و برخورد با متخلفين است متخلف اصلي و مقصر اصلي و باعث و باني همه اين ناكاميها خود شخص كفاشيان است
نظرات بینندگان