arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۰

تهران فردا 40 درجه می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر کل هواشناسی استان تهران با اشاره به اینکه افزایش دما در پایتخت تا پایان هفته همچنان ادامه دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود حداکثر دمای هوا تا پایان هفته به 40 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

مهندس محسن جباری با اشاره به تشکیل کانون جدید گرد و غبار در غرب کشور گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد طی روزهای چهارشنبه تا شنبه شرایط برای افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی عراق فراهم است لذا در این مدت باد و گرد و خاک در استان‌های غربو و جنوب غرب کشور پیش‌بینی شده است اما این سامانه گرد و غبار تاثیری بر تهران نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه نقشه‌های دمایی حاکی از روند روبه‌رشد دمای هوا در پایتخت است، افزود: در روز سه‌شنبه حداکثر هوای تهران به 39 درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته دمای هوا در پایتخت به حدود 40 درجه سانتیگراد برسد.

مدیر کل هواشناسی استان تهران تصریح کرد: تا پایان هفته سامانه بارشی در تهران نخواهیم داشت و آسمان پایتخت صاف و غبارآلود خواهد بود.

سازمان هواشناسی کشور نیز اعلام کرد: طی سه روز آینده برای شمال استان سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی به ویژه منطقه زابل وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین از چهارشنبه تا روزهای پایانی هفته با ایجاد شرایط مساعد برای تشکیل توده گردوخاک در کشور عراق پدیده باد و گردوخاک در جنوب‌غرب کشور رخ خواهد داد که در این مدت خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

برای سایر مناطق کشور طی سه روز آینده جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

نظرات بینندگان