arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۱ - ۰۸ تير ۱۳۹۰
نگاه بريتانيا به دستان موراي؛

اميدواري به پايان طلسم 75 ساله!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آندري موراي، تنيسور اسکاتلندي که اميد بسياري از ساکنان جزيره مه آلود بريتانيا به او براي پايان دادن به حسرت 75 ساله قهرمان نشدن در ويمبلدون است، موفق شد مطابق 4 سال گذشته قدم به مرحله يک چهارم نهايي مهمترين گرنداسلم تنيس بگذارد.

او براي اين کار در مرحله يک هشتم نهايي به مصاف ريچارد گاسکه از فرانسه رفت و با نتايج 7 بر 6 ، 6 بر 3 و 6 بر 2 اين رقيب را از پيش رو برداشت.

موراي درباره حضور در يک چهارم نهايي مي گويد: «مطمئن هستم همه ساکنان بريتانيا از من انتظار پيروزي در اين مسابقه و قدم گذاشتن به نيمه نهايي را دارند اما بايد بگويم واقعاً اين کار آساني نيست. مرحله يک چهارم نهايي گرانداسلم همه با تمام قوا بازي مي کنند و من فقط بايد خودم را به لحاظ ذهني و جسمي آماده رويارويي با رقيبم کنم.»

موراي به همراه نادال، فدرر و جوکوويچ به عنوان « Top Four » شناخته مي شوند و در صورتي که همگي مقابل رقبايشان پيروز شوند بايد روز جمعه برگزار کننده مرحله نيمه نهايي ويمبلدون باشند، اتفاقي که از سال 1995 تاکنون رخ نداده است. در آن سال آندره آغاسي، بوريس بکر، پيت سمپراس و گوران ايوانيسويچ به عنوان 4 نفر برتر تنيس جهان در نيمه نهايي با هم رو به رو شدند.

جوکوويچ پيروزي آساني مقابل ميشائيل لودرا کسب کرد اما فدرر و نادال مقابل ميخائيل يوژني و خوان مارتين دل پوترو يک ست را واگذار کردند و به همين دليل شايد کمي خسته تر از موراي و جووکويچ باشند.

شايد بازي موراي مقابل گاسکه را بتوان به عنوان بهترين نمايش او در مسابقه هاي امسال ويمبلدون دانست. خود او مي گويد: «فکر مي کنم در ست هاي دوم و سوم بهتر شدم. در ست اول امتيازهاي بدي را به دليل سرويس زدن از دست دادم و وقتي کار به بريک پوينت رسيد بازهم نتوانستم آنچنان که بايد و شايد قدرتم را نشان بدهم.»
تنيسور اسکاتلندي ادامه مي دهد: «براي قهرماني در يک تورنمنت آن هم وقتي پاي ويمبلدون در ميان باشد، بايد سعي کنيد در طول مسابقه ها بهتر و بهتر بازي کنيد و ايرادهاي خود را برطرف سازيد. به طور کلي بايد بهترين نمايش تنيس خود را داشته باشيد چون هيچ حريفي در اين مسابقه ها ضعيف ظاهر نمي شود و همه به دنبال کسب افتخار و بالا بردن جام هستند. من مطمئن هستم که چالش بزرگي را در يک چهارم نهايي پيش رو خواهم داشت و مي خواهم خودم را براي آن مسابقه آماده کنم.»

رقيب موراي، لوپز اسپانيايي است که به عنوان بهترين سرويس زن چپ دست دنياي تنيس، سومين حضور خود را در مرحله يک چهارم نهايي گرانداسلم ويمبلدون تجربه مي کند. نفر 44 رنکينگ جهاني براي حضور در اين مرحله توانسته بود لوکاز کوبوت لهستاني را در مسابقه اي نفس گير که پنج ست به طول انجاميد شکست دهد.

او پيشتر هم موفق به حذف اندي راديک شده بود و حالا بايد در مسابقه اي سخت به مصاف موراي برود. البته اين مسابقه ميهمانان ويژه اي هم خواهد داشت و آنان کساني نيستند جز پرينس ويليام نوه ملکه انگليس که چندي پيش ملقب به دوک کمبريج شده بود.
نظرات بینندگان