arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۱ - ۰۸ تير ۱۳۹۰

دندانهاي عقل نهفته را چه بايد کرد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگر دندان پزشک تشخيص دهد که دنداني قادر به رويش نمي باشد، بايد آن را کشيد.
*زمان مناسب درآوردن آنها چه موقع مي باشد؟
اين دندانها تا جايي که قادر به رويش باشند، به طرف سطح حرکت مي کنند و معمولاً در سطح پشتي دندانهاي آسياب بزرگ دوم گير مي افتند و جلوتر نمي روند. اين حالت معمولاً در سنين 16 تا 17 سالگي اتفاق افتاده و بهترين زمان براي درآوردن آنهاست. در اين سن به دليل وجود کيسه رويشي بزرگي که تاج دندان را در بر گرفته و همچنين به اين علت که ريشه دندان هنوز رشد نکرده و کوتاه مي باشد، کشيدن آنها را آسان مي کند، ضمن اينکه از بروز عوارض فوق الذکر و عوارض هنگام جراحي نيز پيشگيري مي شود.
بي حسي موقت: در بعضي افراد ريشه هاي کامل شده، مجاور کانال عصبي بوده و کشيدن دندان ممکن است باعث بي حسي کوتاه مدت و گاهي طولاني بشود.
سينوزيت: سينوس فک بالا يک حفره بزرگ و طبيعي است. بر اثر شکل گيري و طويل شدن ريشه دندان عقل بالا، ممکن است مجاورت ريشه با سينوس خيلي نزديک شده و در حين کشيدن حفره سينوس باز شده و يا عفوني گردد.
*درآوردن ديرتر دندانهاي عقل تا سنين بالاتر و سالمندي چه مشکلاتي دارد؟
موکول نمودن درآوردن دندانهاي عقل به سنين سالمندي ممکن است مشکلاتي را به همراه داشته باشد:
- با افزايش سن، ريشه ها قطورتر شده و ممکن است کشيدن دندان را سخت تر کند
- التيام ضعيف تر پس از کشيدن دندان
- پوسيدگي دندانهاي مجاور
- احتمال فک جوش شدن دندان
- احتمال شکسته شدن استخوان در افراد پير در حين جراحي و درآوردن دندان
- کاهش تحمل بيمار به دليل شرايط سني و درمانهاي پزشکي از قبيل مصرف داروهاي قلبي، ريوي و...

عامل دردهاي شانه اي
در مبتلايان به سرطان سينه
عضو هيأت علمي جهاد دانشگاهي علوم پزشکي تهران گفت: بيماريهاي مفصلي عامل بروز دردهاي شانه اي در مبتلايان به سرطان سينه است و نتايج مطالعات جديد نشان مي دهند که نه تنها سنگيني دست، بلکه ايجاد ضايعاتي در مفصل شانه علت اصلي دردها محسوب هستند.
به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي جهاد دانشگاهي علوم پزشکي تهران، دکتر ماندانا ابراهيمي با اشاره به تأثير لنفادم در تشديد دردهاي شانه اي افزود : حدود 30 درصد از مبتلايان به سرطان سينه پس از انجام درمانهاي لازم، دچار تورم دست و بازوي سمت جراحي شده مي شوند که مهمترين عوامل مستعد کننده اين عارضه، جراحي زير بغل، پرتو درماني ناحيه، چاقي و فشار بر روي سمت جراحي است.
وي در خصوص دردهاي شانه اي در بيماران مبتلا به لنفادم دست و بازو پس از سرطان سينه گفت: اين وضعيت باعث مشکلاتي در عملکرد و ظاهر عضو درگير، درد و عفونتهاي پي در پي مي شود که با علايم شايعي همچون سفتي، ضعف و مشکلات عصبي از قبيل بي حسي و گزگز همراه است.
ابراهيمي با بيان اينکه گروهي از بيماران مبتلا به لنفادم دچار دردهاي شانه اي و احساس ناتواني در حرکات مفصل اين عضو مي شوند، خاطر نشان کرد: تا مدتها تصور مي شد درد و ضعف شانه به علت سنگيني دست مبتلا به لنفادم است، اما نتايج به دست آمده از مطالعات جديد نشان مي دهند که نه تنها سنگيني دست، بلکه ايجاد ضايعاتي در خود مفصل شانه عامل اين دردها هستند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
siavash
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
0
0
salam mamnon az site khobeton man 16 salam hast va chand roze darde besiar shadidi dar fakam daram mikhastam bedonam bekhatere daravardane danadane aghl hast ya kheir
mamnon misham age sari pasokham ro bedahid ya dar inja ya dar emailam
نظرات بینندگان