arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۵ - ۰۸ تير ۱۳۹۰

جريمه و زندان برای جاعل برگه‌هاي شهرداری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئيس کل حراست شهرداري تهران از دستگيري جاعل نامه‌هاي جوابيه استعلام يکي از مناطق شهرداري تهران خبر داد.
سيدحميد تنها با اشاره به جعل نامه‌هاي مربوط به يکي از مناطق شهرداري تهران و تهيه 2 «جوابيه جعلي استعلام از منطقه» گفت: مردی که وکيل يك مالک بود در يکي از مناطق شهرداري با جعل 2 جوابيه استعلام منطقه و ارائه آن به دفترخانه، اقدام به نقل و انتقال يک قطعه زمين کرده بود.
وي افزود: با توجه به اينکه زمين يادشده مشکلاتي داشت و از نظر طرح تفصيلي امکان صدور مفاصا حساب عوارض نوسازي براي آن وجود نداشت و همچنين امکان نقل و انتقال آن نيز به طور معمول امکانپذير نبود، اين وکیل با هدف کسب منافع هنگفت مالي، اقدام به جعل جوابيه استعلام‌ها کرده بود که به محض دريافت گزارش در اين باره، حراست کل شهرداري تهران اقدامات لازم را انجام داد و مشخص شد جوابيه‌ها جعلي بوده و از سوي منطقه صادر نشده است.
رئيس کل حراست شهرداري تهران خاطرنشان کرد: با تحقيقات ميداني و مقدماتي، مستندسازي مربوط انجام شد و پس از طرح شکايت، متهم براي طي مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد. بر اين اساس، متهم از سوي دادگاه تجديد نظر استان تهران، به اتهام جعل و استفاده از سند مجعول و همچنين کلاهبرداري و فروش مال به غير، به استناد ماده 46 قانون مجازات اسلامي، به تحمل 5 سال حبس تعزيري و رد مال به شاکي به مبلغ 170 ميليون تومان و پرداخت جزاي نقدي به همين ميزان به صندوق دولت محکوم شد.

نظرات بینندگان