arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵

آماری جالب از آسانسورهای غیراستاندارد مراکز دولتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران از ۲۶۵۰ آسانسور دولتی که مورد بازرسی قرار گرفتند تنها ۳۷ آسانسور استاندارد بودند.

پرویز درویش در مراسم گرامیداشت ۲۲ مهر (۱۴ اکتبر) روز جهانی استاندارد در ایلام، اظهار کرد: در بحث تولید آنچه ملاک و محور است و سیاست کلی ما باید بر آن اساس قرار گیرد، اقتصاد مقاومتی است که رهبری معظم انقلاب هرساله این نیاز را با آن درک بلندشان حس کرده و سیاست‌های کلی آن را ابلاغ کردند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در دو بعد درون‌گرا و برون‌زا تعریف شده است، افزود: بند ۲۴ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی به مقوله استاندارد اشاره دارد و در حقیقت استانداردسازی راهی برای معرفی تولیدات به جهان است.

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: استانداردهای اجباری ۸۰۰ قلم کالا را تحت پوشش دارد ولی ما در ایران ۸۰ هزار کالا را تحت پوشش استاندارد اجباری داریم و این در حالی است که ۳۰ هزار استاندارد ملی تدوین شده است.

درویش با بیان اینکه در دو ماهه گذشته مصوبه‌ای ابلاغ شد که کلیه تولیدکنندگان کالا و عرضه‌کنندگان خدمت به یک استاندارد مورد تأیید سازمان استاندارد فعالیت کنند، عنوان کرد: مرغوبیت، سرعت ارائه، قیمت و نوآوری یا همان به روز بودن چهار عامل تأثیرگذار بر کیفیت یک کالا و یا یک خدمت هستند.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت مطلوب و با قیمت پایین، بهره‌وری مطلوب را می‌طلبد، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به مقوله کیفیت شده که نقشه راه آن باید ترسیم کرد و باید توجه داشت که شعار سال بر کلمه اعتماد استوار است.

مدیر کل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه با اشاره به اینکه در کشور طی چهار سال گذشته ۳۵ هزار تجهیز تفریحی را ثبت، بازرسی و استانداردسازی کردیم، اظهار کرد: در این مدت ۱۵۰۰ جایگاه سی ان جی را مورد بازرسی قرار دادیم که از این تعداد تنها ۱۰۰ جایگاه به دلیل وضعیت ناایمن پلمپ شدند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان