arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵

نفت ارزان شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از آنکه عراق اعلام کرد در برنامه اوپک برای کاهش تولید نفت شرکت نمی کند، بهای طلای سیاه کاهش یافت.

به گزارش انتخاب، به نقل از رویترز، پس از آنکه عراق اعلام کرد در برنامه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید طلای سیاه شرکت نمی کند و به دنبال افزایش حفاری های آمریکا، بهای نفت امروز با کاهش همراه بود.

بهای نفت خام برنت با 19 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد) به 51 دلار و 59 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 22 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد) به 50 دلار و 63 سنت در هر بشکه رسید.

کارشناسان معتقدند کاهش بهای نفت به دنبال اعلام عراق در خصوص حضور نیافتن در برنامه کاهش تولید اوپک رخ داده است. اوپک قرار است در نشست 30 نوامبر (10 آذر) در خصوص کاهش تولید نفت تصمیم گیری کند. اوپک قصد دارد سطح تولید را از 33.39میلیون بشکه در روز در ماه سپتامبر (ماه گذشته میلادی) به حدود 32.50 میلیون بشکه تا 33 میلیون بشکه در روز کاهش دهد. اگر عراق – دومین تولیدکننده بزرگ اوپک – در این طرح شرکت نکند، این کار سخت تر خواهد شد.

همچنین تعداد سکوهای حفاری آمریکا نیز در هفته گذشته 11 عدد افزایش یافت که این نیز بر کاهش بهای نفت تأثیر گذار بوده است.

خبرگزاری رویترز همچنین در مطلبی به بهای طلا اشاره کرد. همانطور که بازار در انتظار اقدام بعدی بانک مرکزی برای افزایش نرخ بهره است، بهای طلا امروز همچنان ثابت ماند. بهای هر اونس طلای موسوم به اسپات با 0.05 درصد افزایش به 1266.86 دلار رسید.  بهای هر اونس طلای آمریکا نیز با 0.02 درصد کاهش به 1267.50 دلار رسید.

نظرات بینندگان