arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵

روسیه داعشی های فراری به سوریه را بمباران می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روسیه اعلام کرد که بمب افکن های این کشور در حالت آماده باش هوایی قرار دارند تا تروریست های داعشی را که از موصل عراق به سوریه فرار می کنند از آسمان این کشور هدف قرار دهند.

ژنرال سرگئی رودسکوی رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه روز سه شنبه با اعلام این موضوع، گفت که نیروی هوافضای این کشور آمادگی لازم را دارد تا به جنگجویانی که از خاک عراق وارد سوریه شوند، حمله کند.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از وی نوشت: واحدهای روسی اوضاع مرزهای سوریه و عراق را با استفاده از پهپادها و تجهیزات دیگر همیشه زیر نظردارند و بمب افکن ها هم در حالت آماده باش هوایی هستند و آماده اند هر آن که فرمان صادر شود، فورا به تروریست ها حمله کنند.
وی در ادامه با اعلام اینکه از نظر نظامیان روسی هنوز عملیات ضدداعشی در موصل پیشرفت قابل توجهی نداشته است گفت: هواپیماهای ائتلاف آمریکایی از آغاز این حمله ها تاکنون بیش از 60 غیر نظامی را کشته و 200 نفر دیگر را زخمی کرده اند.

رودسکوی همچنین گفت که از دوشنبه گذشته زمان آغاز عملیات نیروهای دولتی و مردمی عراق برای آزادی موصل تاکنون 300 تروریست داعشی با ترک مواضع خود در موصل راهی سوریه شده اند که این روند همچنان ادامه دارد.

دیرالزور سوریه یکی از مناطق محل تجمع تروریست ها از جمله داعش و گروههای مسلح مورد حمایت اردوگاه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به ویژه آمریکا در سوریه است که تروریست ها قصد دارند وارد این منطقه شوند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که این کشور عملیات موصل را با هدف رصد امکان فرار تروریست های داعشی از موصل به سوریه زیر نظر می گیرد.

لاوروف گفت: موصل شهر بزرگی با جمعیت 1،5 میلیون نفری است و عملیات آزاد کردن آن را با دقت زیر نظر داریم، زیرا همگی علاقه مند به شکست گروه تروریستی داعش هستیم، ولی محاصره این شهر کامل نیست که امیدوارم دلیل آن بی علاقگی به انجام این اقدام نباشد.
وی افزود: گذرگاه (باز) برجای مانده پیرامون موصل سبب بروز این احتمال شده است که اعضای داعش از عراق و موصل خارج و وارد سوریه شوند. در حال بررسی وضعیت هستیم تا در صورت وقوع چنین شرایطی تصمیم گیری های سیاسی و نظامی لازم صورت گیرد.

روسیه همچنین اعلام کرد که با استفاده از ماهواره ها، پهپادها و هواپیماهای تجسسی عملیات نیروهای نظامی و مردمی عراق علیه گروه تروریستی داعش را برای آزاد کردن شهر موصل زیر نظر دارد.

ژنرال والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه چهارشنبه گذشته با اعلام این خبر، افزود: شرایط کنونی در موصل و تحرکات تروریست ها از سوی شبکه دریافت اطلاعات هوایی روسیه رصد می شود.

وی افزود: یگان ویژه تجسسی برای پیگیری شبانه روزی عملیات آزادسازی موصل به منطقه اعزام شده است و هم اکنون 10فروند پهپاد و هواپیماهای تجسسی در کنار ماهواره ها در حال کسب اطلاعات هستند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان