arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵

صادقی: تمکین به نظر شورای نگهبان منجر به عدول از حقوق مجلس نشود/ لاریجانی: ایستادگی کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در کلیه موادی که به نظر شورای نگهبان تمکین می‌کنیم، در واقع از حق قانونی مجلس عدول می‌کنیم و این مسئله نیز خلاف قانون اساسی است.
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: این‌گونه عدول از قانون اساسی باعث شده که متاسفانه در روزهای اخیر اظهارنظرهای غیرمنطبق با موازین حقوقی ازسوی برخی از اعضای شورای نگهبان درخصوص استمرار نظارت این شورا بر صلاحیت نمایندگان در طول چهار سال نمایندگی مطرح کردند.

به گزارش انتخاب، محمود صادقی در جریان نشست علنی امروز مجلس که ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اعاده شده از شورای محترم نگهبان اختصاص داشت، در تذکری اعلام کرد: ایرادهای شورای نگهبان در لایحه مذکور که به عنوان تذکراتی در انتهای آن مورد اشاره قرار گرفته، خلاف قانون اساسی است.

او اضافه کرد: در کلیه موادی که به نظر شورای نگهبان تمکین می‌کنیم، در واقع از حق قانونی مجلس عدول می‌کنیم و این مسئله نیز خلاف قانون اساسی است.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این‌گونه عدول از قانون اساسی باعث شده که متاسفانه در روزهای اخیر اظهارنظرهای غیرمنطبق با موازین حقوقی ازسوی برخی از اعضای شورای نگهبان درخصوص استمرار نظارت این شورا بر صلاحیت نمایندگان در طول چهار سال نمایندگی مطرح کردند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم یادآور شد: واقعیت این است که این مسئله ناشی از عدول مجلس از مواضع حقوقی خود است.

علی لاریجانی که از میانه تذکر صادقی سعی داشت مانع از بیان این تذکر شود، در پاسخ گفت: ما درباره چه چیزی بحث می‌کنیم؟ شما عدول نکنید، بلکه ایستادگی کنید و در مباحثی که فکر می‌کنید از مواضع حقوقی مجلس عدول می‌شود، ایستادگی کنید تا این اتفاق نیافتد و از حق مجلس دفاع کنید.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان