arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵

پیشنهاد غافلگیرانه هاشمی به اتحادیه اروپا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دوشنبه این هفته در دیدار خارجی آیت الله هاشمی با آقای کارل هاینس کوپنس نایب رییس  پارلمان اتریش وهیات همراه وی شرکت داشتم. قبل ازدیدار درمحوطه از ایشان استقبال کردم وبه اتفاق وی وهیات همراهش به سمت اتاق ملاقات حرکت کردیم. درراه که از پله ها بالامی رفتیم شاهد بودم وی از زیبایی وشکوه کاخ مرمرمتعجب شده است وقتی ازقدمت بنای کاخ پرسید به زبان انگلیسی به وی  توضیح مختصری دادم.

از پله ها که به سمت اتاق ملاقات می رفتیم آقای هاشمی به نشانه احترام ازاتاق بیرون آمد و به گرمی از وی استقبال نمود. دیدارهای خارجی هاشمی جذابیت‌های خاص خود را دارند.

در این دیدارها که بنا به درخواست طرف خارجی وکمک وزارت امورخارجه انجام می شود؛آیت الله هشتاد و دو ساله درهیبت یک دیپلمات برجسته و بسیار کار کشته ظاهرمیشود. دراغلب ملاقاتها کسانی که با هاشمی دیدار می کنند از اوسوالاتی عمیق درباره اوضاع منطقه می پرسند و نظرشان را جویا می شوند.

بارها دیده ام ملاقات کنندگان به هنگام ارایه پاسخ توام با تحلیلهای عمیق  از وضعیت منطقه و گاه جهان از سوی هاشمی؛ دست برچانه ومتغکرانه به تحلیلهای مردی که بیش ازشصت سال است در عرصه سیاست حضوری جدی و موثر دارد و مسایل منطقه و جهانی را خوب می فهمد؛گوش می دهند.

هاشمی با زیرکیهای خاص خود  و برزمبنای تجارب بسیاری که دراین جهت دارد در هرملاقات ظاهرمیشود و مطالبی ارایه می کند.
وی در این ملاقات ضمن دفاع جانانه ای از مردم فلسطین با اشاره به طرفداری اتحادیه اروپا ازاسراییل و ابراز تاسف از مظلومیت  فلسطینیها طی سالیان دراز به طرف اتریشی پیشنهادی غیرمنتظره داد وگفت: به شما و اتحادیه اروپا پیشنهاد می کنم سری به اردوگاههای فلسطینی یزنید تا از نزدیک ببینید براین مردم مظلوم چه می گذرد.



غلامعلي رجايي
مشاور رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام
برچسب ها: اتحادیه اروپا
نظرات بینندگان