arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵

پایان روز دوم رقابت‌های جهانی کاراته اتریش/ وداع کاتاروهای ایرانی با لینز

در روز دوم رقابت‌های جهانی کاراته اتریش، کاتاروهای ایرانی در دو بخش کومیته انفرادی و کاتای تیم به مصاف رقیبان خود رفتند که در نهایت در بخش کومیته انفرادی، امیر مهدی زاده نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم مردان تنها کاراته کای ایرانی بود که به فینال مسابقات راه پیدا کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در روز دوم رقابت‌های جهانی کاراته، کاراته‌روهای ایرانی در دو بخش کاتا تیمی و کومیته انفرادی به مصاف رقیبان خود رفتند.

در روز دوم رقابت‌های جهانی کاراته اتریش، کاتاروهای ایرانی در دو بخش کومیته انفرادی و کاتای تیم به مصاف رقیبان خود رفتند که در نهایت در بخش کومیته انفرادی، امیر مهدی زاده نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم مردان تنها کاراته کای ایرانی بود که به فینال مسابقات راه پیدا کرد.

مهدی زاده بعد از شکست حریفانی از کرواسی، کره جنوبی، ایتالیا، اردن و فرانسه به فینال راه یافت تا روز شنبه هشتم آبان با جوفری برنز از هلند برای کسب مدال طلا رقابت کند. مهدی زاده طلای رقابت‌های جهانی ۲۰۱۲ فرانسه را در کارنامه دارد.

سعید احمدی نماینده وزن ۶۷- کیلوگرم مردان که نقره رقابت های ۲۰۱۲ فرانسه را در کارنامه داشت در عین شایستگی از گردونه رقابت‌ها حذف شد. احمدی با شکست حریفانی از استرالیا، چین تایپه و الجزایر در دور چهارم مقابل حریفی از ونزوئلا شکست خورد و با شکست حریف ونزوئلایی مقابل نماینده انگلیس، از گردونه رقابت ها حذف شد.

در بخش کومیته انفرادی بانوان هر سه نماینده ایران با قبول شکست مقابل حریفان خود از دور رقابت ها کنار رفتند. فاطمه چالاکی کومیته کای وزن ۵۵- کیلوگرم ایران در دور نخست حریف کره‌ای را شکست داد اما در دور دوم مقابل کاراته‌کای الجزایری در وقت قانونی یک بر یک به تساوی رسید و با رای داوران نتیجه‌ را واگذار کرد و با شکست کاراته کای الجزایر در دور بعد چالاکی نیز از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

آلاله صعودی نیز نماینده وزن ۵۰- کیلوگرم بانوان مقابل حریف ویتنامی خود در بازی نخست شکست خورد و با باخت این حریف در مرحله بعدی، او نیز از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.
رزیتا علیپور کومیته‌کای وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان با شکست حریفانی از برزیل و پرو در مبارزه سوم خود برابر کاراته‌کایی از صربستان قرار گرفت و بعد از تساوی یک بر یک در وقت قانونی، مبارزه را با رای داوران در هانتی بازنده شد و با شکست حریف صربستانی در دور بعد، علیپور نیز از گردونه رقابت های جهانی اتریش کنار رفت.

در بخش کاتای تیمی نیز کاتارو های مردان (ابوالفضل شهجردی، علی زند و میلاد دلیخون) بعد از پیروزی مقابل تیم‌های ترکیه و امارات مقابل اسپانیا شکست خوردند و با شکست اسپانیا مقابل ژاپن از دور مسابقات کنار رفتند. کاتارو های بانوان (مائده نصیری پی، پریسا رحمانی و مهری یزدانی) نیز در دور نخست مقابل تیم برزیل شکست خوردند و با شکست برزیلی ها در دور بعد، تیم بانوان نیز از دور مسابقات جهانی اتریش کنار رفتند.

فردا (جمعه) در روز سوم رقابت‌های جهانی کاراته، رقابت‌های کومیته تیمی مردان و زنان پیگیری می‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان