arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵

«لایحه جامع انتخابات» تا یک ماه آینده به مجلس می‌آید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، با اشاره به ارائه لایحه جامع انتخابات از سوی وزارت کشور به دولت گفت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته، قرار است تا یک ماه آینده این لایحه به مجلس بیاید.

به گزارش انتخاب، محمدجواد کولیوند با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهارداشت: اولین و مهمترین کاری که کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در راستای این سیاست ها انجام می‌دهد، هماهنگی با دولت برای ارائه لایحه جامع انتخابات به مجلس است و این هماهنگی نیز به صورت ابتدایی صورت گرفته است.

وی در توضیح این مسئله گفت: ما در حال حاضر چهار قانون برای چهار انتخابات شوراهای شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و ریاست جمهوری داریم که این ۴ قانون یک فصل مشترک دارند که در لایحه نیز با همین عنوان ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: قوانین خاص هر کدام از این چهار انتخابات نیز در بخش اختصاصی خودش در لایحه جامع قرار می‌گیرد و بخشی نیز برای به شفافیت‌های مالی و نظارت در نظر گرفته می‌شود.

کولیوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر مقوله نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و ریاست جمهوری بر عهده شورای محترم نگهبان است و نظارت بر انتخابات شوراها را نیز مجلس شورای اسلامی بر عهده دارد؛ نقاط مشترک و اختصاصی این نظارتها نیز باید مشخص شود.

وی تاکید کرد: اگر دولت لایحه جامع را ارائه ندهد و ما بخواهیم در مجلس قوانین موجود را تجمیع کنیم و طرح ارائه دهیم، ممکن است باعث افزایش هزینه های دولت و ایراد اصل ۷۵ از سوی شورای نگهبان شود؛ لذا توصیه ما این است که دولت سریع‌تر این لایحه را به مجلس ارائه دهد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: تا جایی که اطلاع داریم، وزارت کشور این لایحه را به دولت ارائه داده و ما نیز منتظریم که به مجلس بیاید؛ در این رابطه به ما قول داده اند که یک ماهه کار تمام شود.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان