arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵

دلجویی امام جمعه اصفهان از زرتشتیان: نگفتم دوگانه‌پرست هستید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه اصفهان گفت: ایستادگی در برابر استکبار آموخته‌ای است که از مکتب عاشورا به ما رسیده و زیر بار خواسته‌های استکبار سر خم نکردن برترین جلوه قیام و ایستادگی در برابر ظالمان است.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با اشاره به نزدیک شدن به ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار اظهار داشت: ایستادگی در برابر ظلم و استکبار آموخته‌ای است که از مکتب عاشورا و فداکاری امام حسین (ع) در راه زنده کردن دین پیامبر اکرم (ص) به ما رسیده است و الگوی ما نیز امام شهیدی است که مرگ با عزت را بهتر از زندگی با ذلت می‌دانست.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) سه ویژگی ترس از دشمنان، قساوت نسبت به مستضعفان و بخل ورزیدن به هنگام بخشش را برای مسؤولان حکومت ناشایست دانسته‌اند، افزود: زیر بار خواسته‌های استکبار سر خم نکردن برترین جلوه قیام و ایستادگی در برابر ظالمان است.

وی ادامه داد: باید بدانیم اگر با هراس از دشمن زیر بار خواسته‌های نابجای آنها رویم کشور ما نیز مانند عربستان سعودی می‌شود که برای حفظ ریاست خود با هراس از دشمنان به جای تقویت توان خود مجبور به اطاعت همه جانبه از استکبار است

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مردم ایران همچون سال‌های گذشته با شور و عظمت در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت می‌کنند، افزود: در این روز سه واقعه مهم تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه ۱۳۴۲، شهادت تعدادی از دانشجویان در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال‌های مختلف رخ داده است و بر این اساس شرکت در راهپیمایی این روز نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رها سازی آب برای کشاورزی احتمال ایجاد مشکل برای تامین آب شرب را در بردارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم کم‌آبی در استان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: در شرایط کنونی مردم باید تا حد امکان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و مسئولان نیز تلاش خود را برای رفع این مشکل مهم‌ به کار ببندند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: به یقین مسئولان به فکر مشکلات کشت کشاورزان هستند اما نباید شرایط ذخیره سد و و پاییز بدون باران امسال را نایده بگیریم چراکه با شرایط کنونی ممکن است با رها سازی آب برای کشاورزی در تامین آب شرب دچار مشکل شویم.

وی اضافه کرد: البته پیش از وخیم شدن اوضاع باید با مدیریت صحیح، مصرف آب در رودخانه زاینده‌رود را کنترل و از هدر رفت آب جلوگیری می‌شد؛ اکنون نیز از مردم می‌خواهیم دست به دعا برداشته و از خداوند طلب نزول این برکت آسمانی را داشته باشند.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اغلب ادیان توحیدی یگانگی خداوند را قبول دارند، به برداشتی اشتباه از سخنان خود توسط برخی افراد درباره اعتقاد زرتشتیان اشاره و ابراز داشت: من این موضوع را بیان نکردم که زرتشتیان دوگانه پرست هستند چراکه معتقدیم پیروان این دین توحیدی یزدان پرست هستند ضمن اینکه در کتاب زرتشتیان نیز صحبتی از دو خداوندی نیست.

وی اضافه کرد: برخی از پیروان این دین معتقد به دو خالق برای خیر و شر هستند اما این مطلب به معنای اعتقاد به دو معبود نیست که این صحبت من به اشتباه انعکاس یافته بود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد به دیدار خو با وزیر اقتصاد اشاره کرد و تصریح کرد: طیب‌نیا در این دیدار بیان داشت که به جای کمک به ۷هزار تولید کننده به بیش از این تعداد نیز توسط دولت مساعدت شده است اما ما معتقدیم که اگر مشکل نصف این تعداد رفع می‌شد بسیار شایسته‌تر بود تا اینکه به هفت هزار نفر به شکل نیمه‌کاره کمک شده است و این مطلب را به ایشان نیز گفتم.

منبع: مهر
نظرات بینندگان