arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵

حمله جنگنده های ترکیه به شمال عراق

ستاد فرماندهی ارتش ترکیه اعلام کرد در حمله جنگنده های ترکیه به عراق دست کم 10 تن از عناصر پ.ک.ک کشته شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دنبال کشته شدن سه تن از نظامیان ترکیه در منطقه مرزی چکورجا، جنگنده های ترکیه روز شنبه منطه آوشین – بایسان در شمال عراق را مورد حمله قرار دادند.

ستاد فرماندهی ارتش ترکیه اعلام کرد در این عملیات دست کم 10 تن از عناصر پ.ک.ک کشته شده اند.

این اطلاعیه اضافه می کند، جنگنده های ترکیه پس از انجام این عملیات موفقیت آمیز، در امنیت کامل به پایگاه های خود بازگشتند.

این عملیات در حالی انجام شده است که روابط دو کشور در دوره اخیر بر سر حضور نیروهای ترکیه در پایگاه بعشیقه عراق و اظهارات متقابل مقامات آنکارا – بغداد به شدت ملتهب شده است.

بغداد به عملیات هوایی ترکیه در شمال عراق و حضور نظامی در این منطقه معترض است و این را نقض حق حاکمیت عراق اعلام کرده است.

آنکارا با رد این مواضع، تاکید دارد تا زمانیکه پ.ک.ک به حضور خود در عراق ادامه دهد و تهدیدی علیه امنیت ملی این کشور باشد، به عملیات خود ادامه خواهد داد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با اعلام تغییر دکترین دفاعی، اعلام کرده است از این پس تهدید را پیش از آنکه مرزها و امنیت ملی این کشور را به مخاطره بیاندازد، در منشا و محل تهدید در خارج از محدوده مرزهای ترکیه از بین خواهند برد.

منطقه کوهستانی و صعب العبور چکورجا واقع در نزدیکی مرزهای ترکیه با عراق، ماههاست شاهد عملیات گسترده نیروهای ارتش ترکیه است.

گفته می شود، ارتش ترکیه در 25 سال گذشته نتوانسته این منطقه را تحت کنترل خود در بیاورد. ارتش ترکیه می گوید، ضربات شدیدی را به پ.ک.ک در این منطقه وارد کرده و صدها تن از تروریست ها را کشته است. در مقابل هزینه این عملیات برای ارتش نیز بالا بود و تا کنون دهها تن از نیروهای خود را در این منطقه از دست داده است. در حملات امروز پ.ک.ک. در این منطقه سه نظامی کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: جنگنده ، ارتش ، پایگاه
نظرات بینندگان