arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵

بهترین عملکرد تاریخ کاراته ایران در رقابت‌های جهانی اتریش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بیست و سومین دوره رقابت های جهانی کاراته اتریش برای ایران خوش یمن بود و کاراته ایران بهترین عملکرد خود را کسب کرد. امیر مهدی‌زاده و سجاد گنج‌زاده در کومیته انفرادی برای ایران خوشرنگ‌ترین مدال را کسب کردند تا ایران بعد از سال 2006 بار دیگر در رقابت‌های جهانی کاراته صاحب دو مدال طلا شود. در سال 2006 حسین روحانی و جاسم ویشگاهی برای ایران دو طلا کسب کردند و این بار مهدی زاده و گنج زاده بار دیگر دو طلا را برای ایران تکرار کردند.

کاراته ایران شانس کسب یک طلای دیگر را در کومیته تیمی مردان را دارد  و فینال این رقابت ها فردا بین ایران و ژاپن برگزار می شود تا در صورت پیروزی مقابل ژاپن کاراته ایران صاحب سه طلا در یک رویداد جهانی شود. مدال نقره برای ایران تا بدین لحظه قطعی است.

امروز (شنبه) ملی پوشان ایران سه مدال برنز را نیز کسب کردند. حمیده عباسعلی، ذبیح اله پورشیب و علی اصغر آسیا بری، برنزی‌های ایران بودند. تا بدین لحظه با کسب دو طلا،  سه برنز و همچنین با احتساب نقره کومیته تیمی که ممکن است فردا (یکشنبه) رنگ طلا به خود بگیرد، کاراته ایران بهترین عملکرد خود را در رقابت های جهانی کاراته را داشته است.

کاراته ایران تا به امروز بر سکوی رقابت‌های قهرمانی جهان نرفته است و بر روی کاغذ احتمال کسب سکو برای ملی‌پوشان ایران وجود دارد. باید تا فردا منتظر ماند و دید آیا یاران هروی فردا تاریخ ساز می‌شوند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان