arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵

داعش مسئولیت یک عملیات در آلمان را برعهده گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروه تروریستی تکفیری داعش در بیانیه ای مسئولیت قتل یک نوجوان را در روز 16 اکتبر (یکشنبه 25 مهر) در شهر هامبورگ بر عهده گرفت که در پی این بیانیه، واحد جرایم سیاسی پلیس آلمان تحقیقات را درباره این پرونده آغاز کرد.


به گزارش انتخاب، خبرگزاری آلمان (د پ آ) نوشت، داعش در بیانیه ای اعلام کرد که یک سربازش در پاسخ به درخواست ها برای هدف گرفتن شهروندان کشورهای ائتلافی که با داعش در عراق و سوریه می جنگند ، روز شانزدهم ماه جاری دو نفر را در هامبورگ با چاقو هدف حمله قرار داد. 

پلیس هامبورگ پیش از این از حمله ای با چاقو در ساحل رود آلستر در ساعت 10 شب 16 اکتبر خبر داده بود که این خبر بازتاب زیادی در رسانه ها نداشت. در این حمله یک پسر 16 ساله بر اثر ضربات چاقو جان باخت اما دختر همراه او موفق به فرار شد. 
پلیس اعلام کرده بود که مهاجم فردی حدود 25 ساله بوده که با وجود پیگیری ها، موفق به شناسایی و دستگیر فرد مهاجم نشد. 

خبرگزاری د پ آ آلمان اعلام کرد که واحد جرایم سیاسی پلیس آلمان در پی انتشار بیانیه داعش، تحقیقاتی را درباره این پرونده آغاز کرده است. 
نیروی هوایی آلمان در عملیات ضد داعش در عراق و سوریه با پروازهای سوخت گیری مجدد و شناسایی مشارکت دارد. 

آلمان در ماه ژوییه (تیر و مرداد) شاهد وقایع خشونت بار بود. در مورد اول، در روز 18 ژوییه (28 تیر) یک پناهجوی 17 ساله که گفته می شد با داعش بیعت کرده است در یک قطار مسافربری با تبر به مسافران حمله و پنج تن را مجروح کرد. او به ضرب گلوله پلیس کشته شد. در حادثه ای دیگر، چند روز بعد از آن فرد مهاجمی اقدام به تیراندازی در یک فروشگاه در شهر مونیخ کرد و 9 تن را به قتل رساند. 

این فرد مهاجم نیز پس از حمله پلیس اقدام به خودکشی کرد هر چند انگیزه او بطور مشخص اعلام نشد و ارتباطی هم با داعش نداشت. دو روز پس از تیراندازی مونیخ یک آواره سوری با انفجار انتحاری در بیرون کافه ای در آنسباخ 12 نفر را مجروح کرد و پلیس اعلام کرد که او با داعش بیعت کرده بود. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان