arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵

نفت ارزان شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بهای جهانی نفت در معاملات نخستین روز هفته با روند کاهشی همراه بود.

به گزارش انتخاب، به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ؛ بهای جهانی نفت در معاملات نخستین روز هفته با روند کاهشی همراه بود. پس از شکست مذاکرات اعضای اوپک با تولیدکنندگان غیر عضو مبنی بر پایین آوردن سطح تولید نفت، حجم معاملات نفت بشدت کاهش یافت و این روند به سقوط بهای طلای سیاه منجر شد.

شکست مذاکرات اوپک موجب شد حجم معاملات نفتی در بازار نیویورک در یک ماه گذشته به پایین ترین سطح سقوط کند. همچنین تعداد قراردادهای نفتی تا پایان هفته گذشته 2.1 درصد کم شد.

در همین حال، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه دسامبر با 53 سنت کاهش 48 دلار و 62 سنت معامله شد. این در حالی بود که حجم معاملات بازار نفت نیویورک در روز دوشنبه با 13 درصد کاهش همراه بود که پایین ترین سطح در 100 روز گذشته به حساب می آید. همچنین پس از رشد بهای نفت در 3 ماه گذشته، در معاملات امروز با کاهش یک درصدی همراه بود.

هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر با 42 سنت کاهش معادل 0.8 درصد 49 دلار و 29 سنت دادوستد شد. برنت در اوایل ماه گذشته با رشد 0.7 درصدی همراه بود و موفق به کسب رکورد بالای 50 دلار شد.

پس از آنکه تولیدکنندگان غیر عضو اوپک هیچ تعهدی برای ملحق شدن به برنامه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید نفت ندادند، بهای طلای سیاه روند کاهشی خود را آغاز کرد. این تولیدکنندگان غیرعضو اوپک از اعضای عضو خواستند نخست اختلافات داخلی خود را حل و فصل کنند و سپس در راستای توازن بازار اقدام نمایند.

نظرات بینندگان